اختصاصی تیترکوتاه؛

تعویض فیلتر روغن خودرو چقدر هزینه دارد؟

در این گزارش به بررسی قیمت فیلتر روغن انواع خودرو می‌پردازیم.

تعویض فیلتر روغن خودرو چقدر هزینه دارد؟

فیلتر روغن خودرو یکی قطعات مصرفی داخل موتور خودرو است. این وسیله هرچند وقت یکبار و بعد از طی کردن یک مسافت مشخص باید تعویض شود.

فیلتر روغن ابزاری است که وظیفه از دور خارج کردن آلاینده‌ها را دارد. این آلاینده هر چیزی می‌تواند باشد، قطعات و ذرات فلزی، گرد و غبار، سوخت نسوخته، حشرات و باکتری‌ها. رسالت این وسیله این است که روغنی تمیز را جهت روانکاری، خنک کنندگی، آب‌بندی و پاک‌کنندگی به سمت موتور و اجزای آن هدایت کند.

روغن موتور چیست؟

همه موتورها برای اینکه کارکرد صحیحی از خود به نمایش بگذارند، نیازمند روغن هستند. این عنصر ضروری می‌تواند مصنوعی، نیمه مصنوعی و یا حتی معدنی باشد، اما به هر حال باید باشد تا موتور بتواند حرکت کند.

این روغن وظیفه دارد تا ناخالصی‌هایی مانند حشرات، رسوبات و گرد و غبار را جذب کنند و در خود نگه دارند. با این کار از موتور محافظت می‌کنند و بر عمر مفید آن می‌افزایند. حال برای اینکه این روغن مداوما به صورت تصفیه شده و تمیز سبب روانکاری قطعات موتور شود و بهبود کارایی را تضمین کند، از انواع فیلتر روغن موتور استفاده می‌شود. این فیلترها قبل از اینکه روغن به قسمت‌های متحرک و حیاتی موتور برسند، آن را تمیز می‌کنند. دانستن اطلاعات در رابطه با این که کار فیلتر روغن چیست این زمینه را برای ما مهیا می‌کند تا به هنگام خرابی بتوانیم به درستی اقدامات لازم را انجام دهیم.

قیمت فیلتر روغن انواع خودرو

در ادامه جدولی از قیمت فیلتر روغن انواع خودرو منتشر کردیم.

مدل قیمت

فیلتر روغن خودروی کاسپین مدل FW۶۸/۸۰ مناسب برای پراید صبا

۶۷,۹۰۰

تومان

فیلتر روغن سرکان کد B۶۳ ۷۷۳۵ مناسب برای تیبا

۱۱۱,۸۰۰

تومان

فیلتر روغن خودرو سرکان مدل SF۷۷۳۰ مناسب برای پژو۴۰۵ به همراه فیلتر هوا سرکان

۲۵۰,۰۰۰

تومان

فیلتر روغن سرکان کد ۷۷۹۸ مناسب برای ال ۹۰

۱۲۶,۸۰۰

تومان

فیلتر روغن خودرو سرکان مدل SF۷۲۵۵ مناسب برای ۲۰۶ تیپ ۲

۹۹,۰۰۰

تومان

فیلتر روغن خودرو سرکان کد ۶۳B ۷۷۳۵ مناسب خودرو کوئیک

۱۱۰,۰۰۰

تومان

لازم به ذکر است، قیمت‌های مذکور در بالا برگرفته از آگهی‌های اینترنتی و سایت‌های فروش آنلاین بوده و وبسایت خبری تیترکوتاه هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین این قیمت‌ها نداشته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها