ماجرای حادثه مرگبار ام وی ام X۵۵ / احتمال صدور فراخوان جهانی توسط «چری»

برخی از محصولات چری مدیران خودرو در چند وقت اخیر با مشکل اکسل عقب خودرو مواجه شده‌اند که به نظر می‌رسد این مشکل در خط تولید این خودروساز چینی به صورت عمده وجود داشته و محدود به تنها چند خودرو نیست. حال انتظار می‌رود با بروز اتفاقات اخیر شرکت چری اقدام به فراخوان جهانی کند.

ماجرای حادثه مرگبار ام وی ام X۵۵ / احتمال صدور فراخوان جهانی توسط «چری»

چری مدیران خودرو یکی از شرکت‌های خودروساز و مونتاژ خودروی چینی در ایران است. محصولات چری اخیرا در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است و آمار فروش بالایی نیز به خود اختصاص داده‌اند. اما با وقوع حوادث اخیر برای محصولات مدیران خودرو در ایران و کشورهای خارجی احتمالا این خودروساز با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

در پی انتشار تصاویر مداربسته از واژگونی یک دستگاه ام وی ام X۵۵ در محور مواصلاتی قم-کاشان، حواشی زیادی در فضای مجازی نسبت به کیفیت و ایمنی خودروهای چینی ایجاد شده است. دلیل این سانحه بروز اشکال فنی در خودروی مذکور بوده و با شکستگی اکسل عقب از ناحیه جوش، خودرو واژگون می‌شود.

گزارش پلیس از این حادثه حاکی از آن است که «یک دستگاه خودرو ایکس ۵۵ پرو در محور قم به کاشان به علت جدا شدن اکسل عقب خودرو از مسیر منحرف و واژگون شد. این خودرو دارای پنج سرنشین بود که همه سرنشینان به جز یک نفر، به صورت سرپایی مداوا شده و مشکل خاصی برای آنها پیش نیامد. تنها فرد مصدوم این حادثه خانمی مسنی بود که در ردیف عقب خودرو نشسته بود. مقاومت بدنه خودرو موجب شد تا از پنج نفر حاضر در این حادثه، برای چهار سرنشین مشکل خاصی پیش نیاید. طبق تصاویر پس از حادثه بدنه خودرو در سمت چپ آسیب بیشتری دیده بود ولی داخل اتاق کاملاً سالم است.»

چری1

این مشکل از دید مدیران خودرو پنهان نبوده و چند روز قبل از بروز این حادثه، شرکت مدیران خودرو طی اطلاعیه‌ای از نمایندگان خود خواسته تا نسبت به رفع این ایراد در خودروی مشتریان اقدام کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، مشخصا یک تیراژ معین از اکسل‌های عقب خودروهای ایکس ۵۵، متعلق به یکی از تأمین‌کنندگان چری دچار مشکل بوده و در هنگام تنش‌های شدید وارده به خودرو، این قطعه از محل جوشکاری شکسته و چرخ‌های خودرو از اتاق جدا می‌شوند.

با اینکه مدیران خودرو از این مشکل بزرگ اطلاع داشته و به نمایندگان خود نیز اطلاع داده اما رفع این ایراد به مراجعه مالکین در سرویس دوره‌ای موکول شده است. در این مواقع، از آن جایی که رهگیری دستگاه به دستگاه خودروهای معیوب امکان‌پذیر است، شرکت‌های مختلف خودروسازی طی تماسی با مشتریان هدف در کمترین زمان آنها را به نزدیکترین شعبه خدمات فرا می‌خوانند.

اطلاعیه مدیران خودرو در پی حادثه ام وی ام X۵۵

پس از این حادثه شرکت مدیران خودرو در پیج خود نسبت به این حادثه واکنش نشان داد و توضیحاتی ارائه کرد:

طبق اطلاعات منتشر شده در بخشنامه مدیران خودرو خطاب به نمایندگی‌ها، مشخصا یک تیراژ معین از اکسل‌های عقب خودروهای ایکس ۵۵، متعلق به یکی از تأمین‌کنندگان چری دچار مشکل بوده و در هنگام تنش‌های شدید وارده به خودرو، این قطعه از محل جوشکاری شکسته و چرخ‌های خودرو از اتاق جدا می‌شوند.

احتمال فراخوان جهانی توسط چری

این حادثه خطرناک، محدود به این مدل خودرو و ایران نبوده و در سایر کشورهای دنیا نیز سه مدل خودروی ایکس ۲۲، FX اکسلنت و X۵۵ دچار سوانح مشابه شده‌اند؛ به طور مثال در کشور مالزی نیز این اتفاق منجر به اعلام فراخوان از سوی نماینده این شرکت شده است. با توجه به اینکه این ایراد کیفی در خودروهای چری ممکن است منجر به مرگ سرنشینان شود احتمالا این شرکت فراخوان‌های بزرگی برای مشتریان خود در نقاط مختلف دنیا صادر کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها