قیمت لاماری | قیمت کوییک | قیمت امروز خودرو

کاهش ۱۰۰ میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی / تکلیف خودروهای مازاد خودروسازان چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: «شاهد کاهش قیمت تدریجی خودرو خواهیم بود.»

کاهش ۱۰۰ میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی / تکلیف خودروهای مازاد خودروسازان چیست؟

قیمت خودروها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرند. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی می‌شوند. عوامل داخلی شامل مواردی مانند کیفیت و ویژگی‌های خودرو، هزینه تولید، هزینه تبلیغات، سطح تقاضا و عرضه در بازار و هزینه‌های مرتبط با توزیع و فروش خودرو است. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت سوخت، تغییرات قوانین و مقررات، تحریم‌های بین‌المللی و شرایط اقتصادی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده خودروها هستند.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران اظهار کرد: از ابتدای هفته به خصوص در خودروهای مونتاژی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در خودروهای داخلی‌ها هم مثل دنا حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌ایم.

موتمنی با بیان اینکه کاهش قیمت داریم اما روند کندی دارد، گفت: وقتی اعلام شد که قرار است ۱۲۰ هزار خودرو با کمتر از ۵ درصد قیمت حاشیه بازار فروخته شود بازار بهم ریخت به گونه‌ای که طی یک ماه اخیر افزایش قیمت شدیدی را شاهد بودیم. اگر خودروسازان این حجم خودروی مازاد دارند چرا به تعهداتشان عمل نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: در خودروهای مونتاژی مانند لاماری و هایما حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتیم. در داخلی‌ها هم افزایش قیمت به صورت تدریجی بود و از شهریور ماه شروع شد و اوج آن در آذر و دی ماه بود. وضعیت به گونه‌ای بود که خودروی اقتصادی کوییک از ۳۴۵ میلیون تومان به ۳۹۰ میلیون تومان رسید.

این مقام صنفی تصریح کرد: بازار نیازی دارد اگر این نیاز تأمین شود شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود اما وقتی عرضه‌ها کم باشد اثر خود را در افزایش قیمت نشان می‌دهد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    عمدن اینکار کردند و گفتند پنج درصد زیر حاشیه بازار

    مصرف کنندگان غیر واقعی عضو سامانه یکپارچه بروند ،حواله هارا واریز کنند به حساب شرکت
    چون قبل این برنامه خودرو داشت ارام میشد و فقط مصرف کننده واقعی دنبال خودرو بود
    نمیدونم چرا به اسراف بودن جنبه کار دقت نمیشود و کسی که پول دارد را تشویق میکنند به جای گذاشتند پولش در بانک ،،،صدها خودرو احتکار کند و خودرو مازاد تولید شود و همگی احتکار شوند در خاته ها ،انبارها ، پازکینگ ها ،،چه صرفی کلانی برای آینده اقتصادی دازد اینهمه احتکار

  • ناشناس

    عمدن اینکار کردند
    مصرف کنندگان غیر واقعی عضو سامانه یکپارچه بروند ،حواله هارا واریز کنند به حساب شرکت
    چون قبل این برنامه خودرو داشت ارام میشد و فقط مصرف کننده واقعی دنبال خودرو بود
    نمیدونم چرا به اسراف بودن جنبه کار دقت نمیشود و کسی که پول دارد را تشویق میکنند به جای گذاشتند پولش در بانک ،،،صدها خودرو احتکار کند و خودرو مازاد تولید شود و همگی احتکار شوند در خاته ها ،انبارها ، پازکینگ ها ،،چه صرفی کلانی برای آینده اقتصادی دازد اینهمه احتکار ،،،اگر قیمت خودرو کارخانه به جای گران شدن ،،آزاد میشد ،قیمت خودرو بازار کمتر میشد اما سطح فکری تیم اقتصادی دولت بیش از این بلد نیستند و گوششان به مافیا نزدیگه تا ،،اینده اقتصادی ایران

  • ناشناس

    اقشار عادی هیچ کدام توان خرید مدیران خودرو ندارد
    تووطرح اقساطی هم پیش زیاد میخوان ،اقساط سنگین

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها