خودروسازی | طراحی خودرو | تولید خودرو | ترکیه

نفوذ محصول خودروسازی ترکیه به آمریکا / افتخار ترک ها به خودرو ملی شان

لاس وگاس هزاران کیلومتر با ترکیه فاصله دارد، اما این موضوع مانع از معرفی محصول جدید توگ، اولین خودروساز ملی ترکیه به نام T۱۰F در نمایشگاه CES نشد. به گفته توگ، این خودرو فقط یک ماشین نیست، بلکه یک "دستگاه هوشمند متصل" است!

نفوذ محصول خودروسازی ترکیه به آمریکا / افتخار ترک ها به خودرو ملی شان

هرچقدر خودروسازی ایران تنها به مونتاژ های تکراری و بی کیفیت بسنده کرده است کشور ترکیه به سرعت مسیر های پیشرفت تولید خودرو را در حال طی کردن است.

T۱۰F یک سدان فست بک الکتریکی است که همان مسیر کراس اوور T۱۰X را دنبال می‌کند. کراس اووری که لقب اولین خودروی ملی ترکیه را یدک می‌کشد و در زمان معرفی‌اش سر و صدای زیادی به پا کرده بود.

ماشین 1

این خودرو دارای یک جلوپنجره کاملا محصور با ادوات کرومی است که شبیه گلبرگ‌های لاله طراحی شده است. جلوپنجره خودرو توسط چراغ‌های LED باریکی احاطه شده است که بالای چراغ‌های روز به شکل بومرنگ قرار دارند.

ماشین 2

با حرکت به سمت عقب، آینه‌های جانبی دیجیتال، دستگیره‌های درب و خطوط کشیده مشخص وجود دارد. همچنین می‌توانیم سقف مشکی متضاد و همچنین قسمت عقب خمیده با نوار نوری باریک را ببینیم.

ماشین 3

فضای داخلی کاملاً از فناوری بالایی برخوردار است، چرا که دارای یک نمایشگر کیلومترشمار ۱۲.۳ اینچی و یک سیستم اطلاعات سرگرمی عریض ۲۹ اینچی است. نمایشگر ۸ اینچی پایین‌تر به آن‌ها ملحق می‌شود که به نظر می‌رسد روی تنظیمات تهویه مطبوع متمرکز است.

توگ چیز دیگری در مورد کابین نگفته است، اما این شرکت تایید کرد که T۱۰F اولین خودروی آنها خواهد بود که فرمان گرم شونده را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانیم یک شیفتر چرخشی، کنترل‌های لمسی و چیزی که به نظر می‌رسد یک شارژر بی‌سیم تلفن هوشمند است را ببینیم. صندوق عقب ۵۰۰ لیتر ظرفیت دارد، اما با تا کردن صندلی عقب می‌توان این حجم را تا ۱۳۵۰ لیتر افزایش داد.

در بخش عملکرد، مدل پایه دارای یک موتور نصب شده در عقب است که ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مشخصات خودرو را قادر می‌سازد تا شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۷.۲ ثانیه انجام دهد.

مشتریان همچنین می‌توانند نسخه چهار چرخ محرک دو موتوره را دریافت کنند که قدرت را به ۴۲۹ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد. به لطف سرعت و کشش بیشتر، این نسخه می‌تواند در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

جزئیات بیشتر محدود است، اما توگ انتظار برد ۶۰۰ کیلومتر(براساس WLTP) با باتری دوربرد را دارد. طبق گزارش‌ها، ظرفیت باتری ۸۸.۵ کیلووات ساعت است، در حالی که باتری استاندارد ۵۲.۴ کیلووات ساعتی حدود ۳۵۰ کیلومتر برد دارد. بدون در نظر گرفتن این موضوع، یک شارژر سریع ۱۸۰ کیلوواتی DC می‌تواند باتری را از ۲۰ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۲۸ دقیقه شارژ کند.

طبق گزارش ها، T۱۰F قبل از عرضه در اروپا، سال آینده در ترکیه عرضه خواهد شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها