خودروسازی | صنعت خودرو | بازار خودرو

رونمایی از متفاوت ترین خودروی هوندا / بازار جهانی در انتظار این خودرو است؟

هوندا در نمایشگاه لوازم الکترونیکی در لاس‌وگاس از عرضه سری جدیدی از ماشین‌های الکتریکی خبر داد. اولین مدل از ماشین‌ها که «سری صفر» نام دارد در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد.

رونمایی از متفاوت ترین خودروی هوندا / بازار جهانی در انتظار این خودرو است؟

شرکت خودروسازی هوندا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای جهان با مشتریان و طرفداران فراوان است. هوندا با تمرکز بر ارائه خودروهای با کیفیت، ایمن و با راندمان بالا، به عنوان یک نماد از تکنولوژی پیشرفته و نوآوری در صنعت خودروسازی شناخته می‌شود. شرکت هوندا، در سطح جهانی به شهرت رسیده است و محصولات آن از جمله خودروها، موتورسیکلت‌ها و محصولات مرتبط، در بسیاری از بازارهای جهانی مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند. هوندا در تلاش برای توسعه و بهبود پایدار، به دنبال استفاده از فناوری‌های نوین و تولید محصولات با کمترین تأثیر مخرب بر محیط زیست است.

هوندا در لاس‌وگاس دو کانسپت از سری صفر رونمایی کرد و می‌گوید اولین مدل این سری تا ۹۰ درصد شبیه به یکی از این کانسپت‌ها است که «سالن» نام دارد. مدیران هوندا تایید کرده‌اند که این مدل جدید اکنون در حال آزمایش است، در آمریکا تولید شده و در بازارهای جهانی فروخته خواهد شد.

توشیهیرو میبه، مدیر عامل هوندا در مراسم رونمایی از کانسپت سالن گفت برخلاف روند کنونی ماشین‌های الکتریکی، ماشین‌های سری صفر وزن زیادی ندارد و بیش از حد به فن‌آوری‌های مختلف مجهز نیست.

کانسپت سالن روی پلتفرمی ساخته شده که از پلتفرم‌های موجود در بازار نازک‌تر است و در نتیجه ماشین به زمین نزدیک‌تر شده و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. ظاهر ماشین بسیار نامتعارف و شبیه به ماشین‌هایی است که در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده می‌شوند. سالن به جای جلوپنجره یک نمایشگر با وضوح بالا دارد. چراغ‌های جلو دو خط نازک است که در فاصله بین کاپوت و شیشه جلو قرار گرفته و چراغ‌های عقبش خطوطی نورانی است که مانند جلوی ماشین فضایی سه‌بعدی در عقب ترسیم کرده است.

طراحان هوندا می‌گویند فرم نامتعارف ماشین باعث شده تا اتاقی جادار داشته باشد. ماشین قرار است برای سیستم‌های خودران سطح ۳ آماده باشد که به راننده امکان می‌دهد در محدود‌ه‌ای مشخص رانندگی را به ماشین بسپرد.

هوندا کانسپت دیگری هم از سری صفر نمایش داد که هنوز معلوم نیست آن را تولید کند. این کانسپت یک ون بزرگ به نام «اسپیس-هاب» است که فرمی مکعبی دارد و چیدمان صندلی‌ها را می‌توان در آن تغییر داد. این کانسپت هم بر روی پلتفرمی مشابه با کانسپت سالن ساخته شده است.

هوندا در تولید ماشین‌های الکتریکی از رقیبانش عقب است. این شرکت قرار بود با جنرال‌موتورز در ساخت ماشین‌های الکتریکی ارزان‌ همکاری کند، اما پارسال اعلام کرد که این همکاری را دنبال نخواهد کرد. برنامه هوندا این است که تا سال ۲۰۳۰ سی مدل الکتریکی به محصولاتش اضافه کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها