سه انفجار شدید در واشنگتن دی.سی

پلیس شهر واشنگتن دی.سی آمریکا اعلام کرد، سه انفجار در روز یکشنبه دو فروشگاه و یک شعبه بانک را در این شهر هدف قرار دادند و ماموران در تعقیب عوامل این انفجارها هستند.

به نوشته پایگاه «ایندیپندنت»، طبق اعلام پلیس شهر واشنگتن دی.سی، این سه انفجار یک فروشگاه پوشاک «نایکی»، یک شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای «سیف وی» و یک شعبه‌ بانک «تروئیست» را در این شهر هدف گرفتند.

پلیس در بیانیه‌ای جایزه‌ای ۲۰۰۰۰ دلاری برای اطلاعاتی که «منجر به دستگیری و محکومیت شخص یا اشخاص مسئول این جرایم شوند» تعیین کرده است.

این انفجارها در ساعات اولیه صبح یکشنبه در شمال شرق واشنگتن دی.سی رخ دادند و طبق بیانیه پلیس، مظنون به دنبال «هدف گرفتن بنگاه‌های تجاری» بوده است.

در بیانیه واحد پلیس کلانشهر واشنگتن اعلام شد، انفجار اول در ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت محلی در دستگاه خودپرداز شعبه بانک تروئیست اتفاق افتاد. انفجار دوم در مقابل درب فروشگاه پوشاک نایکی در حدود شش دقیقه بعد به وقوع پیوست. بین این دو محل حدود سه کیلومتر فاصله است.

بر اساس اعلام پلیس واشنگتن، انفجار سوم با پرتاب «شیئی مشابه با کوکتل مولوتوف» به سمت شعبه فروشگاه زنجیره‌ای سیف وی رخ داد. هر سه انفجار در بازه زمانی ۴:۳۰ تا ۴:۴۵ دقیقه صبح به وقت محلی رخ دادند و به نواحی اطراف خسارت وارد کردند.

پلیس پایتخت آمریکا با اعلام این که عامل این انفجارها احتمالا حین فرار با یک خودرو مشاهده شده اظهار کرد: «به نظر نمی‌رسد فرد مظنون به دنبال هدف گرفتن کسی از مردم بوده باشد. این بنگاه های تجاری در زمان وقوع این جرایم تعطیل بودند و گزارشی از وارد شدن جراحت به کسی داده نشده است.»

این انفجار ها در حالی پایتخت آمریکا را هدف گرفتند که این کشور در تدارک برای برگزاری جشن های روز استقلال مصادف با چهارم ژوئیه (۱۳ تیر) است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها