نیش این مار دردناک‌ترین راه برای مردن است + عکس

کلمه "بومسلنگ" ممکن است شبیه واژه‌ای در داستانی علمی تخیلی به نظر برسد، اما همانطور که دیسکاور مگزین توضیح داده است، بومسلنگ (Dispholidus typus) در واقع گونه‌ای از مارهای درختی سبز رنگ، عضوی از خانواده مارهای دندانه‌دار سمی (Colubridae) است. سم این مار یکی از کشنده‌ترین سم‌هایی است که انسان می‌تواند با آن مواجه شود. این سم باعث خونریزی داخلی می‌شود و حتی مقدار کمی از آن می‌تواند انسان را با درد فراوان به کام مرگ بفرستد.

نیش این مار دردناک‌ترین راه برای مردن است + عکس

مرگ با سم بومسلنگ یکی از دردناک‌ترین راه‌های مردن است. این سم باعث به وجود آمدن لخته‌های خونی ریز بسیار زیادی در بدن انسان شده و در نتیجه، خونریزی داخلی و خونریزی از منافذ بدن، با تب شدید، حالت تهوع و لرزش‌های غیرقابل کنترلی را به همراه دارد. بر اساس گزارش موزه تاریخ طبیعی، وقتی که محقق کارل اشمیت در سال ۱۹۵۷ توسط مار بومسلنگ گزیده شد، درخواست کمک نکرد و درمان اورژانسی هم دریافت نکرد، در عوض برای مستندسازی این تجربه در خاطراتش، انتخاب کرد که این پروسه دردناک و عذاب‌آور را تجربه کند.

حتی خواندن این خاطرات نیز سخت و دردآور است، زیرا اشمیت با خونریزی شدید از لثه‌ها، چشم‌ها و دهان، مجاری ادراری و بالا آوردن خون با هرچیزی که در معده داشته، درد و عذاب وحشتناکی را تجربه کرد. خوشبختانه، شانس شما برای مواجهه با بومسلنگ بسیار کم است، مگر اینکه به جنوب صحرای آفریقا سفر کنید، که در این صورت بهتر است یاد بگیرید که چگونه بومسلنگ‌ها را شناسایی کنید.

 

منبع: زومیت
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها