زلزله شدید در همسایگی ایران + جزییات

زلزله شدید در همسایگی ایران + جزییات

در یکماه گذشته این هفتمین زمین لرزه ای است که در این ولسوالی رخ می دهد.

زلزله نسبتا شدیدی حوالی ساعت 13:37 دقیقه شهر کابل پایتخت افغانستان را لرزاند.

به نقل از پایگاه زلزله شناسی بین المللی، شدت این زمین لرزه 5 درجه در امواج درونی زمین(ریشتر) در عمق 218 کیلومتری از سطح زمین و کانون آن ولسوالی جرم  در 70 کیلومتری جنوب شرق فیض آباد مرکز ولایت بدخشان اعلام شده است.

تاکنون مقامات در خصوص  خسارات و تلفات احتمالی اظهار نظری نکرده اند.

در یکماه گذشته این هفتمین زمین لرزه ای است که در این ولسوالی رخ می دهد. شدیدترین زمین لرزه  در یکماه گذشته در این ولسوالی 14 روز قبل به شدت 6.3 ریشتر ثبت شده است.

جرم یکی از ولسوالی‌های کوهستانی ولایت بدخشان در شمال خاوری کشور است. مرکز آن شهر جرم بوده و جمعیت ولسوالی نزدیک به ۳۰۰۰ نفر برآورده شده است. بلندترین قلهٔ هندوکش با بلندای ۶۷۲۹ متر در این ولسوالی قرار دارد.

این در حالی است که حدود دو و نیم ماه قبل زلزله ای به قدرت ۷.۷ در امواج درونی زمین (ریشتر) افغانستان و چند کشور منطقه را لرزاند.

این زلزله روز دوشنبه ۴ عقرب مناطقی در افغانستان و پاکستان را لرزاند و در مناطقی از هند، چین و تاجیکستان نیز احساس شد.

کانون این زلزله نیز در ولسوالی جرم در رشته کوه های هندوکش در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرق شهر فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان در شمال‌شرق افغانستان و در عمق حدود ۲۰۰ کیلومتری سطح زمین بوده است.

در اثر این زمین لرزه به تعداد ۱۱۵ تن از هموطنان ما شهید و ۵۳۸ تن دیگر زخمی گردیدند و همچنان ۷۶۳۰ منزل مسکونی، ۲۰ باب مسجد شریف و ۹ دفتر دولتی قسماً تخریب یا صدمه دید.

منبع: آوا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها