سیل | سیل سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان در وضعیت بحرانی + فیلم

پس از بارش‌ باران و به راه افتادن سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان، این مناطق در حالت بحرانی قرار گرفته است.

حجم ویدیو: ۶.۱۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۴ دانلود ویدیو

یعقوب سلیمانی، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان تیم های امدادی هلال احمر با تمام توان در جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۵۰ تیم عملیاتی در حال امدادرسانی هستند که ۵۰ تیم عملیاتی از استان‌های خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی و نیز استان کرمان برای امدادرسانی اضافه شدند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۴۰ روستا در ۱۱ شهرستان تحت تاثیر سیل قرار گرفتند، افزود: با توجه به این که راه ارتباط زمینی تعداد محدودی روستا قطع است، ۲ بالگرد و ۱۲ قایق در حال امدادرسانی به افراد متاثر از سیل هستند.

خسارت سنگین بارندگی‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب سیستان وبلوچستان

 سید محمد رضا سیدحسینی شامگاه شنبه در نشست ستاد بحران سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر کشور، رئیس ستاد بحران کشور، استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در چابهار برگزار شد، میزان خسارت واحدهای تولیدی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی، باغات و مزارع زیر کشت محصولات خارج از فصل ناشی از بارندگی‌های سیل آسای چند روز گذشته در جنوب استان را سنگین ارزیابی کرد و گفت: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، دشتیاری، چابهار، قصرقند، نیکشهر، کنارک، راسک، فنوج، سرباز، سیب و سوران و مهرستان است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت به ۱۸ هزار و ۹۹۳ هکتار از اراضی زراعی آبی، هزار و ۹۳۳ هکتار اراضی باغی، ۲۲۱ واحد گلخانه ،۳۰۰ واحد دامداری روستایی و عشایری ،۴۵ رأس دام سبک و سنگین، ۱۵ کلنی زنبورعسل، ۲۷۱ حلقه چاه کشاورزی ،۵۰ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی ،۱۱۵ رشته قنات، ۱۰۴ کیلومتر جاده بین مزارع و جاده عشایری، ۶۳ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال ،۸۴ بندسار و سازه آبخیزداری و ۵۹ باب استخر ذخیره آب در این بارندگی سیل آسا وارد شده است.

وی در این نشست خواستار تأمین اعتبار برای تهیه فوری نهاده دامی برای دامداران، بازسازی منابع آب و خاکی و پرداخت خسارت به زارعین و باغداران آسیب دیده شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها