واگن مترو | اتوبوس برقی

تحویل واگن‌های مترو سرعت می‌گیرد / انعقاد قرارداد خرید اتوبوس‌های برقی

مهدی چمران از آغاز ساخت واگن‌های مترو در چین با حضور شهردار تهران و همراهان خبر داد.

تحویل واگن‌های مترو سرعت می‌گیرد / انعقاد قرارداد خرید اتوبوس‌های برقی

در سال‌های اخیر چین به عنوان عنصری مهم در تامین تجهیزات و ادوات ریلی ایران به خصوص مترو فعالیت کرده است. چین کشوری پیشرو در صنعت ساخت وسایل نقلیه ریلی است و مدت‌ها است که برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل با کشورهای دیگر همکاری می‌کند.

مهدی چمران از آغاز ساخت واگن‌های مترو در چین با حضور شهردار تهران و همراهان خبر داد.

مهدی چمران در صد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال ۹۶ تأمین واگن برای مترو پیگیری می‌شد و قرار شد ۲ هزار دستگاه واگن بر اساس برنامه ششم توسعه خریداری شود که هزار و ۵۰ دستگاه به تهران اختصاص داشت.

رئیس شورا با بیان اینکه نخستین تفاهمنامه‌ای که امضا شد مبنی بر خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای تهران بود، گفت: از سال ۹۶ این برنامه وجود داشت و رئیس‌جمهوری چین نیز در سفر خود به ایران، قرارداد خرید واگن را یکی از اولویت‌ها عنوان می‌کرد اما به علت واریز نشدن پیش پرداخت، عملیاتی نشد و در دوره ششم که آمدیم عزم اعضای شورا و شهرداری جزم شد تا این قرارداد اجرایی شود.

مهدی چمران با تأکید بر اینکه یک میلیارد دلار رقم بالایی بود که به سختی محقق شد، افزود: جلسات مختلف و تلفن‌های متعدد و تلاش‌های فراوان پس از مدت‌ها در دو ماه پیش به بار نشست و پیش پرداخت به بانک شهر واریز و قرارداد منعقد شد؛ در نهایت روز جمعه گذشته با حضور شهردار تهران و همراهان ساخت واگن‌ها در چین آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: رئیس‌جمهوری به ما قول دادند تأمین واگن‌ها را پیگیری کنند که این پیگیری انجام و عملیاتی شد.

مهدی چمران با بیان اینکه قرار بود تحویل واگن‌ها ۲۴ ماهه باشد که با رایزنی‌های صورت گرفته به یک سال کاهش یافت، تأکید کرد: موضوع دیگر خوشحال‌کننده برای ما این بود که فناوری ساخت بوژی به ایران انتقال یافت.

رئیس شورا افزود: ما به اتوبوس‌ها نیز به ویژه اتوبوس‌های برقی نیاز داریم و باید ببینیم تعاملات به کجا خواهد رسید.

مهدی چمران با تأکید بر اینکه قراردادهای مختلف منعقد شده و امیدواریم اتوبوس‌ها به موقع تحویل داده شود، افزود: امیدواریم جهادی عمل شود تا هرچه سریعتر اتوبوس‌ها تحویل داده شوند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر