هر آنچه که از فیلر چانه باید بدانید

تزریق فیلر چانه یکی بهترین، بی‌دردسرترین و سریع‌ترین راه‌ها برای فرم دهی چانه و ایجاد تعادل در ساختار فک است.

هر آنچه که از فیلر چانه باید بدانید

هنگامی که این فیلرها توسط یک پزشک باتجربه روی چانه و فک شما تزریق شوند، ظاهر رویایی که آرزوی آن را داشتید، برای شما فراهم خواهد شد.

زاویه‌دار کردن چانه تاثیر زیادی بر تعادل زیبایی‌شناختی چهره و اولین برداشت افراد از شما دارد. چانه برجسته، خط فک قوی و صورت زاویه‌دار یکی از معیارهای زیبایی و ترندهای روز است که در محبوب‌ترین ستاره‌های سینما به فراوانی دیده می‌شود.

جای تعجب نیست که از نظر بصری قدرت، موفقیت و اعتماد‌به‌‎نفس را با چانه برجسته‌تر مرتبط می‌کنیم. این جزئیات کوچک تا حد زیادی بر مشخصات چهره، تعادل و اغلب اوقات اعتمادبه‌نفس افراد تأثیر می‌گذارد.

در ادامه این مقاله بیشتر با تزریق فیلر چانه آشنا می‌شوید و جواب سوالات خود در این باره را پیدا خواهید کرد؛ با ما همراه باشید.

فیلر_چانه

فیلر چانه چیست؟

بزرگ کردن چانه بدون جراحی یک روش ساده برای کانتورینگ صورت است که با استفاده از فیلر چانه انجام می‌شود. فیلرهای چانه معمولاً از اسید هیالورونیک (HA) ساخته شده‌اند، اسید هیالورونیک ماده‌ای است که در بدن به‌طور طبیعی یافت می‌شود، به‌همین دلیل با بدن سازگاری بالایی دارد.

برای تغییر شکل چانه یا خط فک با فیلر روش‌های مختلفی وجود دارد. در زنان، چانه‌ی قوی‌تر را می‌توان با افزایش کشیدگی، عرض یا برآمدگی چانه، بهبود تناسبات صورت و لاغرتر نشان دادن صورت به دست آورد و در مردان با متعادل کردن ارتفاع و عرض فک، می‌توان به فکی مردانه‌تر و مشخص‌تر رسید.

نکات مهم درباره تزریق فیلر چانه

برای اینکه تزریق فیلر چانه بتواند شما را به نتایج دلخواهتان برساند باید نکات خاصی را رعایت کنید؛ در ادامه لیستی از این نکات را در ادامه برایتان آورده‌ایم و به سوالات رایج شما درباره فیلر چانه پاسخ داده‌ایم.

تزریق فیلر چانه را به پزشکی متخصص بسپارید

فقط کافی است چند دقیقه در اینستاگرام بگردید تا صدها سالن زیبایی را ببینید که انواع فیلر و بوتاکس را با قیمت‌های بسیار پایین به شما ارائه می‌دهند؛ اغلب این پیشنهادات ارزان‌قیمت از سوی افراد غیرمتخصصی ارائه می‌شود که مدارج پزشکی را طی نکرده‌اند.

ممکن است از خودتان بپرسید در صورت مراجعه به این افراد بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ در واقع، اتفاقات بد زیادی در کمین شماست!

زمانی که شخص تزریق‌کننده یک پزشک متخصص نباشد، خطر عفونت ، زخم و آسیب بافتی به‌طور قابل‌توجهی بالاتر می‌رود. اولویت شماره یک قبل از انجام هرگونه تزریق زیبایی، یافتن یک پزشک آموزش‌دیده، متخصص و مورداعتماد است.

تزریق فیلر چانه درد ندارد، اما کمی عجیب است

قبل از عمل، پزشک در ناحیه مورد نظر از لیدوکائین موضعی یا تزریقی استفاده می‌کند و همین مسئله تزریق فیلر چانه را تقریبا بدون درد خواهد کرد.

تنها چالشی که ممکن است حس کنید، کمی فشار درون‌بافتی است که به مرور زمان به آن عادت می‌کنید و پس از مدتی دیگر آن را حس نخواهید کرد.

تزریق فیلر چانه در زمان کوتاهی انجام می‌شود

تزریق فیلر چانه معمولاً حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و همین مسئله آن را به یک جایگزین سریع و ساده برای جراحی سنتی کاشت چانه تبدیل می‌کند.

قبل از تزریق فیلر، پزشک ابتدا صورت شما تمیز و ضدعفونی کرده و همانطور که گفتیم از یک بی‌حس‌کننده‌ی موضعی برای کمک به بی‌حس‌شدن محل تزریق استفاده می‌شود.

در مرحله‌ی بعدی، تزریق فیلر چانه با سوزن‌های کوچک توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و از آنجایی که نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست، بیمار کمترین اختلال را در برنامه روزانه خود تجربه می‌کند و می‌تواند بلافاصله پس از آن به فعالیت‌های معمول خود بازگردد.

فیلر چانه دائمی نبوده و به ترمیم نیاز دارد

فیلرهای تزریقی پوستی معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه دوام می‌آورند (مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا بدن شما فیلر را متابولیزه کند). با توجه به این مسئله شما در همین بازه برای معاینه مجدد و تزریق دوباره فیلر چانه باید به پزشک خود مراجعه کنید.

نتایج تزریق فیلر چانه را بلافاصله خواهید دید

نتایج این روش بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است؛ مگر این‌که ناحیه تزریق دچار تورم یا کبودی شود که در این صورت تا زمان برطرف شدن این عوارض باید صبر کنید که نهایتا یک هفته طول می‌کشد.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر چانه بسیار مهم هستند

در طول فرآیند بهبودی تا چند روز از دست زدن یا وارد آوردن فشار به ناحیه تزریق خودداری کنید تا تورم کاهش پیدا کند و فیلر در جای خود تثبیت شود.

علاوه‌ بر این بلافاصله بعد از تزریق فیلر چانه، از شستشوی محل با آب گرم خودداری کرده و از ورزش کردن و فعالیت‌های جسمانی شدید بپرهیزید.

گفتیم که فیلر چانه یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای اصلاح فرم چانه است؛ تزریق فیلر درد ندارد؛ در مدت زمان کوتاهی انجام شده و نتایج آن را بلافاصله پس از تزریق خواهید دید.

البته برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان باید باکیفیت‌ترین نوع فیلر چانه را انتخاب کرده و برای تزریق به یک پزشک متخصص زیبایی باتجربه مراجعه کنید؛ پس از تزریق هم مراقبت‌های لازم را جدی بگیرید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر