کمبود معلم ارثیه دولت قبل است

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: دانشگاه تربیت معلم حداقل می‌بایست سالی ۲۵ هزار دانشجو می‌گرفت، از سال ۱۳۹۰ الی ۱۴۰۰ حدود ۵۰۴ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شده است که ۱۷ درصد تنها از ظرفیت سالانه دانشگاه فرهنگیان استفاده شد.

کمبود معلم ارثیه دولت قبل است

وزیر آموزش و پرورش یکی از چالش‌های آموزش و پرورش را تعطیل شدن دانشگاه تربیت معلم در دولت گذشته دانست و گفت: ریشه کمبود معلم همین است؛ دانشگاه تربیت معلم حداقل می‌بایست سالی ۲۵ هزار دانشجو می‌گرفت، از سال ۱۳۹۰ الی ۱۴۰۰ حدود ۵۰۴ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شده است که ۱۷ درصد تنها از ظرفیت سالانه دانشگاه فرهنگیان استفاده شد.

رضا مراد صحرایی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در باب اهمیت آموزش و پرورش رهبر معظم انقلاب فرمودند، برای عبور از قله‎های دشوار پیشرفت بدون کمک آموزش و پرورش کاری نمی‎توانیم بکنیم، اظهار کرد: تمام آرزوهای این استان در مدارس قابل مشاهده است هر تغییر تربیتی باید در مدارس ایجاد شود.

وی گفت: هر کشوری پیشرفت کرده است نقطه پیشرفت خودش را مدارس قرار داده است. امروز کشور چالش‌های زیادی دارد و هنر ما باید این باشد از امور مربوط به آموزش و پرورش غافل نشویم.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از اینکه طی سال‌های گذشته در برخی جاها غفلت صورت گرفته است، افزود: بطوری که حسب فرمایشات رهبری اگر دو و سه دهه پیش به مدارس توجه می‌کردیم الان وضع مدارس این نبود.

این مسئول تصریح کرد: آموزش و پرورش از منظر رهبری رکن اصلی تحول در آینده کشور است که به همین منظور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که از عمر این سند حدود ۱۰ سال می‌گذرد و آنچه که نقطه آرمانی یک جامعه پاک و سالم است در بند بند این سند به تصویر کشیده شده است باید به درستی اجرا شود.

صحرایی با بیان اینکه، از نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان تقاضا داریم مبنای نظارت، ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش سند تحول بنیادین باشد لذا امری نیست از امور مهمه که در این سند به آن توجه نشده باشد، خاطرنشان کرد: امروز مسئله اصلی ما توحید، معاد و نبوت است. موضوع حجاب پیامد آن است و دانش آموزی که سند تحول بنیادین را ترسیم کرده است می‌بایست برگشت دقیق و عمیق به اصول داشته و جهانی بی‌اندیشد.

وی با توصیف از اینکه تربیت معلم برای آموزش و پرورش مثل کبد برای بدن انسان است که دائم باید به آموزش و پرورش خون تزریق کند تا این نهاد با نشاط بماند، گفت: یکی از چالش‌های آموزش و پرورش تعطیل شدن دانشگاه تربیت معلم در دولت گذشته است که حداقل می‌بایست سالی ۲۵ هزار دانشجو می‌گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ریشه کمبود معلم در زمان حاضر را به همین دلیل دانست و افزود: از سال ۱۳۹۰ الی ۱۴۰۰ حدود ۵۰۴ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شده است که ۱۷ درصد تنها از ظرفیت سالانه دانشگاه فرهنگیان استفاده شد.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر