آهنگ دافی این چهره فرهنگیان را برکنار کرد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مدیر یکی از مدارس ابتدایی کرمان به دلیل پخش آهنگ «دافی» در مدرسه برکنار شد.

آهنگ دافی این چهره فرهنگیان را برکنار کرد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مدیر یکی از مدارس ابتدایی کرمان به دلیل پخش آهنگ «دافی» در مدرسه برکنار شد. آهنگی که طی چند ماه اخیر با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو بوده است.

این موضوع با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی مواجه شده است. عده‌ای با پخش چنین آهنگی که «مبتذل» تعبیر می‌شود، موافق اخراج آن مدیر بوده‌اند. آن‌ها معتقدند که مدرسه محل تعلیم و تربیت بوده و این اتفاق، با اصول تربیتی منافات دارد که البته بی‌راه هم نیست؛ اما شاید بتوان این ماجرا را با زاویه دید متفاوتی نگاه کرد. احتمالا بتوان چنین اتفاقی را تبدیل به یک موضوع آسیب‌شناسی اجتماعی بسیار گسترده برای ریشه‌یابی این معضل کرد.

دافی_مدرسه

اواخر سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بود که پخش یک آهنگ {مبتذل} دیگر به مناسبت روز معلم در یکی از مدارس، سروصدای بسیاری به‌پا کرد. همان زمان نیز عده‌ای در همین باب، طرح مسئله کردند اما پیگیری خاصی صورت نگرفت.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بهتر است استفاده از این گزاره که «برخی مدارس ایرانی آهنگ مبتذل پخش می‌کنند»، به گزاره مهم‌تری انتقال ‌یابد: «بچه‌های ایرانی این ترانه‌ها را کاملا حفظ هستند»! حتی ترانه‌‌هایی که به وضوح از الفاظی استفاده می‌کند که احتمالا بچه‌ها معنی‌اش را جز با کنجکاوی شخصی نمی‌دانند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر