بازنگری موضوع فیلترینگ همچنان در هاله‌ای از ابهام

عضو کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه مدعی است نظر او و اعضا همیشه به این سمت است که راهگشا باشند و علاقه‌مند به مسدودسازی نیستند.

بازنگری موضوع فیلترینگ همچنان در هاله‌ای از ابهام

عضو کارگروه فیلترینگ اعلام کرد هنوز جلسه‌ای برای بازنگری در فیلترینگ و رسیدگی به درخواست‌های وزیر ارتباطات برگزار نشده است. باقری همچنین مدعی است آنها علاقه‌مند به محدودیت و مسدودسازی نیستند.

«مهدی باقری»، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای اعلام کرد برای بررسی درخواست وزیر ارتباطات و بازنگری فیلترینگ، هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده است.

او اظهارکرد بررسی این موضوع باید از دبیرخانه کارگروه یا دادستانی کل پیگیری شود: «بر اساس دستور جلسه موضوع و مستندات ارائه می‌شود و اعضا در جریان قرار می‌گیرند و رأی می‌دهند. درحال‌حاضر برای این درخواست وزیر مبنی بر اینکه در برخی سرویس‌ها امکاناتی به وجود آمده که نگرانی‌هایی که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داشت برطرف شده، هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده است.»

باقری مدعی است اصل نظر او و اعضای کمیسیون همیشه به این سمت است که راهگشا باشند و علاقه‌مند به محدودیت و مسدود‌سازی نیستند:

«قطعاً وقتی آقای وزیر نظر کارشناسی این چنین دارند ما هم علاقه مند هستیم که همراهی کنیم اما فلسفه اینکه اعضای متعددی از جاهای مختلف در جلسه حضور دارند این است که دیدگاه‌های مختلف و نظرات کارشناسی مختلف آنجا مطرح شود وگرنه نیازی به جلسه نبود و همان نظر آقای وزیر یا وزارت ارتباطات مطرح می‌شد.»

عدم برگزاری جلسه برای بررسی درخواست‌های وزیر ارتباطات در حالی مطرح می‌شود که «عیسی زارع‌پور»، اواخر تیر ماه اعلام کرد کارگروه فیلترینگ درخواست رفع فیلتر گوگل پلی را رد کرده است.

او طی یک سال گذشته بارها در جلسات هیات دولت وعده بازنگری در فیلترینگ را داده و گفته بود برخی از محدودیت‌هایی قدیمی است که باید در آنها تجدیدنظر شود. رئیس‌جمهوری نیز در حکم دبیر جدید شورای‌عالی فضای مجازی، به لزوم بازنگری بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی اشاره کرده بود. با این حال به نظر می‌رسد هنوز این مهم محقق نشده است.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر