اوضاع فرهنگیان در این استان وخیم شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۹ هزار و ۲۰۲ همکار فرهنگی در بخش مدارس دولتی نیاز داشته، اما درحال‌حاضر هشت هزار و ۱۱ نفر معلم داریم.

اوضاع فرهنگیان در این استان وخیم شد

سید علیرضا موسوی‌نژاد از بازنشستگی ۱۳۰۰ نفر از پرسنل آموزش و پرورش استان، خبر داد و اظهار کرد: امید است با ورودی‌های جدید بتوانیم سال تحصیلی پیش رو را با کمترین مشکل آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: امسال هفت هزار و ۹۶۳ کلاس درس پیش‌بینی شده که ۹ هزار و ۲۰۲ همکار فرهنگی در بخش مدارس دولتی نیاز داشته، اما درحال‌حاضر هشت هزار و ۱۱ نفر معلم داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه با درخواست انتقال برون استانی ۳۱۳ نفر از فرهنگیان نیز موافقت شده که سامانه‌ای بوده و اگر در اختیار استان بود با یک چهارم بیشتر موافقت نمی‌شد لذا مراتب اعتراض به وزارتخانه منتقل شده است، اظهار کرد: اگرچه ۲۴۹ نفر هم از خارج استان وارد شدند اما توازن نیروی انسانی با این مسئله تغییر یافته است چراکه بیشتر ورودی‌ها متقاضی کار در مرکز استان هستند و مناطق مرزی و محروم بدون نیرو می‌ماند.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید به پایه‌های تحصیلی قابل تجمیع توجه کرد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۹۵ هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت‌نام کنند و تا کنون ۱۷۷ هزار و ۶۰ نفر معادل ۹۳ درصد آمار موجود ثبت‌نام کرده‌اند.

موسوی نژاد با اشاره به فعالیت ۶ هزار و ۳۹۴ زن و پنج هزار و ۱۰۷ نفر مرد در مدارس و دوره‌های مختلف تحصیلی، بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید، ۴۰۲ آموزگار و ۱۸۵ دبیر جذب می‌شوند و امیدواریم بخشی از کمبود جبران شود.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر