آماده‌سازی مددسراهای تهران برای بی‌سرپناهان

در آستانه فصل پاییز افراد در راه مانده، بی‌سرپناه‌ها و کارتن خواب‌ها در مددسرای‌های شهرداری تهران ساماندهی می‌شوند.

آماده‌سازی مددسراهای تهران برای بی‌سرپناهان

درآستانه فصل پاییز و پایان گرمای هوا و نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش احتمالی میزان بارندگی ها، سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نظر دارد طبق برنامه‌ریزی با جدیت بیشتری افراد در راه مانده، بی‌سرپناه‌ها و کارتن خواب را ساماندهی کند تا این افراد شب‌های سرد را در خیابان‌ها سپری نکنند.

بنا بر اعلام سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ۱۵ گرمخانه ویژه آقایان در مناطق یک، سه، چهار، پنج، شش، نه، یازده (۲ گرمخانه) دوازده، چهارده، هفده، هجده، نوزده، بیست و بیست و یک ظرفیت پذیرش یک هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها را دارند. در منطقه ۱۶ نیز یک گرمخانه در شرف احداث است تا در زمستان ۱۴۰۲ خدمت رسانی به افراد آسیب دیده اجتماعی با تمام توان اجرایی شود.

در مناطق پنج، هشت، دوازده و بیست و دو نیز گرمخانه‌های ویژه بانوان مشغول به ارائه خدمات هستند که با ظرفیت ۳۵۰ نفری، زنان آسیب دیده اجتماعی در پایتخت را ساماندهی کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدیریت سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ظرفیت این گرمخانه‌ها در شرایط اضطرار افزایش می‌یابد و قابلیت میزبانی تا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دارند.

در گرمخانه‌های سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، خدمات بهداشتی، درمانی، مددکاری، روانشناختی و مشاوره با اسکان موقت متعادین متجاهر و کارتن خواب‌ها ارائه می‌شود.

گشت‌های ویژه خدمات اجتماعی حامی شهر شبانه روزی در حال تردد در مناطق ۲۲ گانه تهران هستند و شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر بلافاصله به محل اعزام می‌شوند تا برای خدمات رسانی و انتقال این افراد به مددسرا‌ها و گرمخانه‌ها اقدام کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر