برنامه تحصیل کودکان کار در مراکز پویا شهر

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از آماده‌سازی و برنامه‌ریزی ویژه آموزش و تحصیل کودکان کار در ۳۴ مرکز پویا شهر در آستانه سال جدید تحصیلی خبر داد.

برنامه تحصیل کودکان کار در مراکز پویا شهر

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بخشی از کودکان کار و آسیب دیده اجتماعی که به علل مختلفی از تحصیل بازمانده اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز پویا شهر به تحصیل خود ادامه دهند و سپس بعد از اینکه دوره تکمیلی تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذارند، وارد مدارس دولتی می‌شوند. احمد احمدی صدر افزود: محور دوم فعالیت مراکز پویا شهر به برگزاری کلاس‌های تقویتی و آموزشی اختصاص دارد و دانش آموزان آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی که از لحاظ آموزشی ضعیف هستند، می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران همچنین گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا برای خانواده‌های کودکان کار و خیابان (کودکان ایران) که سواد خواندن و نوشتن ندارند نیز کلاس سواد آموزی بر پا شود تا اولیای این کودکان آسیب دیده نیز از تحصیل برخوردار شوند و با باسواد شدن بتوانند به تحصیل کودکانشان نیز کمک کنند.

احمد احمدی صدر افزود: در نیمه دوم سال تحصیلی پیش رو، مدرسه‌ای تحت عنوان مدرسه «تخصصی، آموزشی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان» در منطقه ۱۶ راه‌اندازی می‌شود که در ۵ حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی، امور تربیتی و مذهبی، فنی و حرفه‌ای و علم فناوری، به کودکان کار و خیابان، آموزش‌های تخصصی ارائه خواهد کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر