کند ذهنی در کمین این کودکان است

یک تیم پژوهشی در ژاپن نشان داد: بازه قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش سیستم‌های الکترونیکی در اوایل کودکی با تأخیر در رشد عملکردهای ذهنی در مراحل بعدی آن مرتبط است.

کند ذهنی در کمین این کودکان است

یک تیم تحقیقاتی مشترک از دانشگاه‌های «هاماساماتسو» و «توهوکو» از طریق یک نظرسنجی برای تعیین زمان مشاهده تلویزیون، تبلت، تلفن همراه و بزی‌های ویدیویی توسط کودکان ۷ هزار و ۹۷ مادر و کودک را مورد بررسی قرار دادند.

این بررسی که توسط وب سایت پژوهشی «Medicai Express» منتشر شد؛ حاکی از آن است « درصد کودکانی که روزانه کمتر از یک ساعت در معرض نمایشگرهای الکترونیکی قرار گرفته‌اند بالغ بر ۴۸.۵ درصد بوده و این درصد در بین کودکانی که کمتر از دو ساعت در معرض آن قرار گرفتند ۲۹.۵ درصد است. ۴.۱ درصد میزان کودکانی است که بیش از ۴ ساعت در معرض نمایشگرهای الکترونیکی قرار گرفته‌اند.»

این پژوهش با سنجش رشد عقلی کودکان در بازه سنی ۲ تا ۴ سال در پنج محور اصلی ارتباط، مهارت‌های حرکتی، حرکات ظریف، حل مشکلات و مهارت‌های شخصی و اجتماعی به این نتیجه رسید که «تماشای نمایشگرهای الکترونیکی یرای کودکان در سن یک سالگی منجر به تأخیر در رشد ذهنی آنها، در دو سالگی منجر به تأخیر رشد در همه این زمینه‌ها به جز مهارت‌های حرکتی و هنگامی که به سن ۴ سالگی می‌رسند منجر به تأخیر در مهارت‌های ارتباطی و حل مشکلات می‌شود.»

منبع: شفقنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر