افشاگری جدید درباره بحران کمبود این معلمان

معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: ۷۰ درصد مدارس ابتدایی کشور معلم ورزش ندارند.

پرویز انصاری راد عصر پنجشنبه در آئین افتتاحیه رویداد لیگ ورزشی دانشجو معلمان سراسر کشور در اردبیل اظهار کرد: با تاکید رئیس دانشگاه فرهنگیان این رویدادهای ورزشی با حضور دختران و پسران در مراحل درون پردیس دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شود تا دانشجو معلمان بتوانند با روحیه با نشاط، سرزنده و پویا در سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی با قدردانی از حضور ورزشکاران، مدیران و سرپرستان تیم‌های ورزشی شرکت کننده از استان‌های مختلف در لیگ کشوری والیبال دختران در اردبیل تصریح کرد: برگزاری این رویداد ورزشی از پیشنهادات راهگشای رئیس دانشگاه فرهنگیان و وزیر جدید آموزش و پرورش است که قطعاً ادامه این اقدامات و فعالیت‌ها به نفع دانشجو معلمان و جامعه فرهنگیان خواهد بود.

معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه فاخر و استراتژیک کشور که مأموریت تربیت معلم را بر عهده دارد در ساحه های مختلف به ویژه سلامت و تندرستی روحی، روانی و جسمی دانشجو معلمان گام‌های مؤثری را برداشته و در دولت سیزدهم نیز به این دانشگاه توجهی جدی شده است.

انصاری راد افزود: امیدواریم برگزاری این رویدادها شرایطی را فراهم آورد تا ما بتوانیم در بهترین شرایط با عالی‌ترین صلاحیت حرفه‌ای معلمانی توانمند، سالم و با نشاط تربیت کرده و تحویل نظام تعلیم و تربیت کنیم تا هدایت نسل آینده را با محوریت تعلیم و تربیت متعالی بر عهده بگیرند.

وی از معلمی به عنوان رسالت انبیا و اولیای الهی یاد کرد و ادامه داد: هدایت بشری وظیفه انبیا الهی بوده و بر همین اساس معلمان نیز ادامه دهنده نقش راهبردی انبیا را عهده دار هستند و قطعاً در بهترین شرایط سعی می‌کنند تا در سه حوزه تحصیل، تهذیب و ورزش گام‌های مؤثری را بردارند.

انصاری راد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این مسئولیت پذیری و حرکت تحولی بر مدار ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین می‌تواند معلمان را در بالاترین جایگاه به عنوان الگوی شایسته معرفی کند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود معلمان در کنار تدریس خوب، خوش اخلاق و روحیه ورزشکاری داشته باشند و حداقل در یکی از رشته‌های ورزشی مهارت کامل را به دست آورند.

انصاری راد بیان کرد: دانشجو معلمان در مدت چهار سال تحصیل در این دانشگاه باید در یک رشته تخصصی مهارت ورزشی یاد گرفته و سعی کنند از فدراسیون و یا هیئت‌های ورزشی گواهی لازم را دریافت کنند.

وی به وجود ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور و مشارکت دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: ما با کمبود معلمان ورزش به ویژه در مقطع ابتدایی روبه رو هستیم به طوری که ۷۰ درصد مدارس ابتدایی ما معلم ورزش با مهارت و توانمندی تخصصی را ندارند.

انصاری راد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هدف دانشگاه فرهنگیان در کنار ارائه صلاحیت حرفه‌ای برای تدریس در کلاس‌های درس، افزایش مهارت‌ها و توانمندی معلمان به ویژه در ابعاد ورزشی است تا زمینه تحول نسل آینده را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: ما به معلمان متفکر با تحلیل‌های معقول و منطقی نیاز داریم و متأسفانه در این زمینه با خلأهایی روبه رو هستیم که انتظار می‌رود معلمان تربیت یافته در دانشگاه فرهنگیان، معلمان خوش فکر، با نشاط، سرزندگی و سلامت باشند.

معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: در کنار آموزش تفکر و نقد درست، باید معلمان در قالب جشنواره‌هایی نظیر الگوی تدریس و یا جشنواره‌های ورزشی بتوانند توانمندی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای خود را به نمایش گذاشته و بیش از هر زمان دیگر در این راستا موفق عمل کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • معلم

    می توان روز های پنجشنبه را به درس زبان انگلیسی و ورزش اختصاص داد دانش اموزان به وزرشگاه و کلاس زبان بروند بالاخره مشکل کمبود دو تا معلم حل میشه

اخبار
پیشنهاد سردبیر