بازیگر مرد ایرانی درگذشت

بازیگر مرد ایرانی درگذشت

«حسین خسرو علی وزیری» کشتی‌گیر و بازیگر ایرانی تبار ملقب به «شیخ آهنین» دارفانی را وداع گفت.

به گزارش تیترکوتاه؛ زیری متولد دامغان بود کشتی را در ایران شروع کرد و در دهه ۱۹۸۰ در رقابت‌های «فدراسیون جهانی کشتی» (WWF) به یک «هیل» و تنها ایرانی قهرمان تاریخ این مسابقات تبدیل شد. او اوایل دهه ۱۹۷۰ به آمریکا نقل مکان کرد تا مربی تیم المپیک ایالات متحده شود. یک دهه بعد در برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی مانند «برنامه هاوارد استرن» به خاطر برخوردهای برنامه‌ریزی‌نشده با رقبایی چون «هالک هوگان» و «برایان بلر» و الفاظی که علیه آنان به کار می‌برد محبوبیت پیدا کرد.

«شیخ آهنین» سابقه بازی در فیلم «داستان سه محمد» (The Tale of the 3 Mohammads) در سال ۲۰۰۵ را داشت و در سال ۲۰۱۱ در فیلم «عملیات بلویس بش» (Operation Belvis Bash) مقابل «دنیل بالدوین» و «کوری فلدمن» ظاهر شد. وزیری در استند-آپ کمدی «ماز جبرانی» با عنوان «قهوه‌ای و صمیمی» (Brown & Friendly) و استاپ-موشن «مرغ ربات» (Robot Chicken) نقش‌آفرینی کرد. در سال ۲۰۱۴ مستندی به نام «شیخ» (The Sheik) در مورد زندگی او ساخته شد.

وزیری دو دختر و پنج نوه داشت. دختر بزرگ او ماریسا توسط دوست پسرش «چارلز وارن رینولدز» در سال ۲۰۰۳ به قتل رسید. پس از مرگ دختر، وزیری موفق نشد اعتیاد به مواد مخدر را ترک کند. او در سال ۲۰۱۳ گفته بود که چهار سال از کوکائین دوری کرده است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر