ابلاغ شیوه‌نامه نقل و انتقالات فرهنگیان

ثبت‌نام فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال از ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۶ تیر ۱۴۰۲ ادامه دارد.

نقل و انتقالات از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش است که هر سال اجرا می‌شود چرا که تعداد از فرهنگیان بنا به دلایل مختلف درخواست دارند که از محل تدریس خود به منطقه دیگر منتقل شوند.

امسال هم فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال منتظر ابلاغ شیوه‌نامه نقل و انتقال بودند؛ یکی از فرهنگیان به خبرنگار فارس گفت: «هر ساله تعدادی از فرهنگیان به خاطر مسائل و مشکلات شخصی مجبور به جابجایی داخل استان و یا خارج استان هستند و معمولا این جابجایی از اردیبهشت آغاز شده و تا اعلام نتایج ۳ماهی طول می‌کشد، اما امسال با وجود اینکه اردیبهشت به اتمام رسید خبری از بخشنامه نقل و انتقالات بود».

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس هم با ثبت پویش‌های با عناوینی چون «چرا خبری از بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان نیست؟» و «درخواست ارسال بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان» خواستار پیگیری این موضوع بودند.

شیوه‌نامه نقل و انتقالات فرهنگیان ۶ خرداد ۱۴۰۲ به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد که این بخشنامه را می‌توانید دانلود کنید:  شیوه‌نامه نقل و انتقالات فرهنگیان شیوه‌نامه نقل و انتقالات فرهنگیان  

در این شیوه‌نامه آمده است: در راستای ارتقای بهره‌وری و ساماندهی مناسب نیروی انسانی، تأمین رضایت‌مندی شغلی و تسهیل شرایط خدمت فرهنگیان، شیوه‌نامه نقل و انتقال کارکنان رسمی و پیمانی متقاضی انتقال دائم و موقت برون استانی با تأکید بر بهبود توازن نیروی انسانی در مناطق مبدأ و مقصد و سایر و ضوابط و مقررات مربوط در سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ ابلاغ می‌شود.

ضوابط و مقررات ثبت درخواست انتقال:

- انتقال دائم: دارا بودن حداقل ۴ سال سنوات خدمت تجربی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/استان

- انتقال موقت: دارا بودن حداقل یک سال سنوات خدمت تجربی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/ استان

تبصره: فرهنگیانی که در سال‌جاری در وضعیت انتقال موقت هستند، می‌توانند با ثبت درخواست و رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/ استان تبدیل به دائم شوند.

- ملاک محاسبه سابقه خدمت تجربی(آموزش تمام وقت) در آموزش و پرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ است.

تبصره: مدت سوابق خدمت به صورت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، مأموریت به سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه و قرارداد کارمعین جزو سابقه خدمت برای انتقال محسوب نخواهد شد.

- تحقق هر نوع انتقال مقرر در این دستورالعمل، منوط به وجود نیاز در مقصد و رعایت شرط تأمین نیرو در منطقه مبدأ از محل ابلاغ موظف یا غیرموظف خواهد بود.

ثبت‌نام متقاضیان نقل و انتقال در سامانه و ارائه مدارک به امور اداری منطقه مبدأ از ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۶ تیر ۱۴۰۲ ادامه دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر