فرهنگیان در این جنگ پیروز شدند

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ شناختی و ترکیبی معلمان بودند که خوشبختانه معلمان ما با اتکا به بصیرت و بینش والای خود بر جنگ شناختی و ادراکی دشمن پیروز شدند.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی امروز در دیدار با مدیرکل و شورای معاونان آموزش و پرورش استان قزوین که به مناسبت فرارسیدن هفته معلم در سالن جلسات شهیدچگینی صورت گرفت، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ شناختی و ترکیبی معلمان بودند که خوشبختانه معلمان ما با اتکا به بصیرت و بینش والای خود بر جنگ شناختی و ادراکی دشمن پیروز شدند.

وی اضافه کرد: یکی از تاکتیک‌های دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که می‌خواست بین دانش‌آموزان و معلمان فاصله ایجاد کند و از این طریق ساختار نظام تعلیم و تربیت ما را به هم بریزد که خوشبختانه معلمان ما به موقع نیت دشمن را فهمیدند و توانستند با روحیه مهربانی و نجابت خود جلوی ایجاد حوادث تلخ در مدارس را بگیرند.

رفیعی آتانی با اشاره به شباهت کار سپاه و آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش از یک طرف نسل شهیدان را پرورش می‌دهد و ما در دفاع مقدس شاهد بودیم که ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز از پای میز معلمان به میدان دفاع شتافتند. از طرفی هم سپاه نگهبان ارزش‌ها و فرهنگی است که شهدا ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ما در اغتشاشات و ماجرای مسمومیت‌ها هزینه داد، اما در نهایت سربلند شد، ادامه داد: با وجود اینکه در این جنگ پیچیده رسانه‌ای و شناختی دشمن را ناامید کردیم، باید بدانیم که فتنه‌های آنها علیه دستگاه تعلیم و تربیت ما تمامی ندارد و ما کماکان باید با تمام حقیقتی که در اختیار داریم، در برابر دروغ‌های آنها ایستادگی کنیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) با بیان اینکه علم و دانش‌ غربی‌ها علمی خودبنیاد و تهی از اخلاق و ارزش‌های انسانی است، گفت: بنابراین دانش غربی ثمره‌ای جز انحطاط اخلاقی و زوال روحیات انسانی ندارد و به همین خاطر معلمان ما امروز وظیفه خطیری دارند و نباید بگذارند که دشمنان دانش را مقوله‌ای به دور از اخلاق به دانش‌آموزان ما معرفی کنند.

رفیعی آتانی با اشاره به هنرنمایی دانش‌آموزان و معلمان در دوران دفاع مقدس یادآور شد: شهدایی مانند مجید زین‌الدین در حالی که دانش‌آموز بودند، به رده‌های بالای نظامی در لشگرهای پرافتخار سپاه رسیدند و یادمان نرود که نسل دانش‌آموزان آن روز ما بدون هیچ بهانه‌ای و با سرعت و قدرت وارد عرصه دفاع مقدس شدند و بزرگ‌ترین افتخارات تاریخ این کشور را رقم زدند.

وی تصریح کرد: هیچ‌گونه کم‌توجهی به معلمان و حقوق آنها را برنمی‌تابیم و اعتقاد داریم که همه اقشار و طیف‌های جامعه باید به حقوق معلمان احترام بگذارند، چرا که معلمان نیروهای اصلی ما برای ساختن نسلی موفق و پیروز هستند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر