رانندگان اسنپ و تپسی در اردیبهشت ۱۴۰۴ به آرزوی خود رسیدند

در کارگروه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی موضوع وصول عوارض مضاعف از شرکت های مسافربری اینترنتی بررسی شد. در این نشست، نسبت به توقف دستورالعمل وزارت کشور درباره اخذ عوارض مجدد از تاکسی های اینترنتی پیشنهادهایی ارائه شد.

رانندگان اسنپ و تپسی در اردیبهشت ۱۴۰۴ به آرزوی خود رسیدند

کارگروه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع «وصول عوارض مضاعف از شرکت های مسافربری اینترنتی» که اتاق اصناف ایران آن را طرح کرده، در اردیبهشت ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست عنوان شد: اسنپ، تپسی و ماکسیم، به عنوان سرویس های حمل ونقل اینترنتی در ایران نسبت به دریافت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مضاعف، اعتراض دارند. به موجب تبصره ۱ ماده ۲ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها، وزارت کشور دستورالعمل اجرایی، تدوین کرده که در جدول ۳ موضوع ماده ۳۱ این دستورالعمل، عناوین عوارض و بهای خدمات شهرداری ها و ترتیب وصول آن ها جهت اجرا تعیین شده است. در این دستورالعمل عنوان شده که قیمت خدمات، براساس مجموع مسافت طی شده توسط مسافربرهای اینترنتی که در سامانه سماس ثبت شده، از شرکت های مربوطه وصول می شود.

 در این نشست، تصریح شد که دستورالعمل وزارت کشور از سه جنبه، شامل خودرو، سکو راننده قابل ارزیابی است و باید مشخص شود چه نوع عوارض یا مالیاتی پرداخت می شود تا از پرداخت عوارض یا مالیات مضاعف پرهیز شود. از طرفی عوارض خودرو در ایران شامل عوارض سالیانه خودرو (شهرداری)، عوارض آلایندگی، عوارض آزادراهی، عوارض طرح ترافیک که مبنای قانونی و مآخذ محاسبه هرکدام تفاوت دارد، مشخص است. مالکین خودروها در ایران صرف نظر از اینکه عضو ناوگان حمل ونقل تاکسیرانی باشند یا از طریق سکوهای اینترنتی مشغول ارائه خدمات حمل و نقل باشند، این عوارض را پرداخت می کنند. لذا اخذ هرگونه مالیات یا عوارض فراتر از موارد یادشده،  موجب کاهش درآمد رانندگان و در صورت انتقال هزینه ها به مسافران، موجب افزایش هزینه حمل ونقل می شود.

در ادامه عنوان شد: از آنجا که اعمال عوارض در بخش حمل ونقل بر هزینه های خانوار تأثیر دارد، لذا باید به این موضوع دقت شود که هزینه های مترتب بر بخش حمل و نقل با رویکرد بهبود کسب وکارهای دیجیتال، و کاهش هزینه های خانوار تعیین شود و عوارض یا مالیات به طور مضاعف اخذ نشود.

از طرفی، علاوه بر عوارض عنوان شده، مالیات بر ارزش افزوده نیز از شرکت های مسافرتی اینترنتی دریافت می شود و براساس رأی دیوان عدالت اداری، مالیات خدمات حمل ونقل مختص به شخص متصدی حمل است و نه سکوها و اسنپ نیز رأی دیوان عدالت اداری را پذیرفته و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را اجرا می کند و راننده از مالیات ارزش افزوده به موجب قانون معاف است.

از طرفی براساس بند الف تبصره ۱ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها، وضع هرگونه عوارض به غیر از موارد اعلام شده ممنوع است ولی در عمل به این ماده قانونی توجه نشده است. حمل ونقل جز عوارض محلی نیست و نباید مشمول دستور وزارت کشور شود. از آنجا که در عناوین صدر تبصره قانونی عنوان شده، وضع عوارض جدید در دستورالعمل وجاهت قانونی ندارد.

در ادامه دبیرخانه شورای گفت وگو پیشنهاد حذف عوارض مذکور در سطر ۵ از جدول شماره سه دستورالعمل اجرایی عناوین عوارض و بهاء خدمات شهرداری ها را داد.

در بخش دیگر این نشست، نماینده شرکت های مسافربری اینترنتی اسنپ و تپسی ادله قانونی خود را نسبت به اخذ عوارض مجدد درباره بهای خدماتی اعلام کرده و گفتند که این دستورالعمل خلاف قانون است. آن ها عنوان کردند که با این دستورالعمل جدید، برای یک خدمت دو بار عوارض پرداخت می کنند.

در ادامه نماینده سازمان امور مالیاتی عنوان کرد که سازمان امور مالیاتی مطابق با قانون، مالیات بر ارزش افزوده را دریافت می کند. از طرفی عوارض دریافت شده به حساب وزارت کشور واریز می شود و توزیع آن درآمد توسط وزارت کشور انجام می شود. از طرفی باید در توزیع، شاخصه های متعددی چون تراکم جمعیت و غیره در نظر گرفته می شود که ممکن است به صورت این درآمد، درست بین شهرداری ها توزیع نشود و نیاز به اصلاحاتی دارد. برای همین باید شاخص ها مشخص شود.

در بخش دیگر این نشست نماینده سازمان بازرسی کل کشور از عدم حضور نماینده وزارت کشور در نشست کارگروه شورای گفت وگو انتقاد کرد. موضوع «وصول عوارض مضاعف از شرکت های مسافربری اینترنتی» در نشست کمیته مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار مطرح شده است و در این مورد همه سازمان ها باید به قانون تمکین کنند. در قوانین مشخص شده که اگر بر کسی تکلیفی چون مالیات بر ارزش افزوده مشخص شده، تلکیف دیگری بر او تعیین نشود.

او تصریح کرد: در سازمان بازرسی کل کشور کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان و نخبگان در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شده و لازم است درباره این مشکلات، گزارشی به سازمان ارائه شود تا موضوع پیگیری شود.

در ادامه نماینده اتاق تعاون ایران به لایحه «اصلاح قانون توسعه حمل ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» اشاره کرد که در مجلس در کمیسیون عمران در حال بررسی است. قرار شد نماینده شرکت های مسافربری اینترنتی در این کمیسیون درباره درخواست و مشکلات حوزه کار خود، توضیح دهند.

در ادامه نماینده معاونت عمومی ریاست جمهوری از استعلام این معاونت از وزارت کشور درباره آیین نامه مذکور گفت؛ البته هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم. از طرفی براساس تکلیف قانونی این لایحه باید در سامان ۲۴۳۰ بارگذاری و ابلاغ می شد که متأسفانه چنین نشده است.

او تصریح کرد: براساس قانون، به دولت مکلف شده پیش نویس دستورالعمل، دستورالعمل یا بخشنامه خود را یک هفته قبل از صدور، در وب سایت خود به اطلاع عموم و فعالان اقتصادی برساند تا فرصت لازم برای اعلام نظرات عموم یا فعالان اقتصادی و تشکل ها وجود داشته باشد؛ درباره دستورالعمل وزارت کشور این روند طی نشده است.

در این نشست که با حضور نماینده اتاق اصناف و تعاون ایران، نماینده شرکت های تپسی و اسنپ، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان امور مالیاتی، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و غیره برگزار شد، نسبت به عدم حضور نماینده وزارت کشور، شهرداری و شورای شهر انتقاد شد. حاضران در نشست عنوان کردند که نماینده وزارت کشور و شهرداری در هیچ کدام از نشست هایی که در سازمان های مختلف درباره موضوع «وصول عوارض مضاعف از شرکت های مسافربری اینترنتی» برگزار می شود، شرکت نمی کنند.

در پایان نشست عنوان شد که مسئله به دو طریق شکلی و محتوایی قابل پیگیری است. از آنجایی که در این موضوع، الزامات ماده ۲۴۳۰ رعایت نشده، دیوان عدالت اداری برای حفظ حقوق عامه، می تواند دستور توقف بگیرد.

از طرفی می توان حکم هیات مقررات زدایی را بعد از قرائت مبنای عمل قرار داد. همچنین رأی و اظهارنظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم باید مورد توجه قرار گیرد.

تیترکوتاه مدیا

راهنمای جامع خرید، نگهداری و سرمایه‌گذاری طلا

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • F

    کسی که رانندگی تاکسی را قبول کرده یعنی از نظر شغلی به آخر خط رسیده ..کمیسیون بسیار بالا (استعمار) و دریافتی کرایه نسبت به مسافت،اصطحلاک ماشین ،وهزینهای دیگر مثل بیمه ،،،یعنی خط مرگ خانواده رانندگان

  • ناشناس

    کمسیون ۲۰درصد شرکت اسنپ و تپسی هم از لحاظ شرع و عدالت بالا است کمسیون باید ده تا ۱۲درصد باشد و لاغیر

    • آلفا پرایتون اند سامی خدیرا

      بعضی ها میگن توی شهرهایی که مترو حتی توی پایین شهر هم پیدا میشه کرایه ها پایینه خب اول باید بگیم که شما باید ماکسیم نصب کنی چون وقتی یه عرضه و تقاضا میبینی یه خلأ هم میبینی درش وجود داره توی اصفهان شیراز که من رفتم مثلا اصفهان از شاهبن شهر تا بهرام اباد با 20 تومن تپسی اومدم و از بهرام اباد تا ترمینال کاوه با 12 تومن کد تخفیف خودکار فعال بود و من مسافر حقیقتش باورم نمیشد و داشتیم میخندیدیم که بخدا تپسی مارو گیر اورده ولی قبول کرد و ماهم رفتیم تا اخر مسیر تو شوک موندیم شما راننده میبینید که این کلانشهر ها و استان ها انقدر تقاضای کم داره بخاطر مترو باید برای مسافت های طولانی تری اماده بشید که ماکسیم خیلی خوبه

  • علیرضا

    لعنتیهاچرابیمه نمیکنن

  • امیر

    راننده های اسنپ و تبسی. جزو قشر متوسط و ضعیف هستند ودرامد خوبی که ندارند. هیچ. و زیادی درآمدمان. خرج خود ماشین می‌شود منظورم استهلاک ماشین . و بعد اینکه پس انداز نداریم وروز به روز خودرو فرسوده میشود

  • ناشناس

    دورد بر شما من راننده اسنپ امید محمدی هستم کی بیمه می کنید کرایه های داخل شهرقزوین خیلی کم افزایش بدهی موفق باشی

  • محمدرضا

    متشکرم

  • ناشناس

    سلام
    اسنپ جوایز را بعضی اوقات بدون دلیل واریز نمی کند

  • بچه کرج

    با کمیسیون 20تا25 %
    و کرایه های ۵ سال قبل
    هر کسی به عنوان راننده اسنپ با تبسی فعال باشه دیوانه است.

  • ایرج شهبازی

    لطفاً به داد رانندگان برسید

  • ناشناس

    \قبل عیدکرایه هابیشترازامسال بود.همه مسیری سوم قیمت میشه مالیات هم مهمان ناخوانده

  • ناشناس

    مسیرثابت که تاکسی های شهری کرایشون۱۲۰ هزارتومان هست تاکسی های اینترنتی ۶۰ هزار وازاین۶۰ هزارمالیات وکمسیون بیست درصدها کسرمیشه بس که دروغ ویاوه گفتید

  • علیرضامشکاتی

    باسلام حقیقت بخوانید بنده الان حدود دو ماه است که کار با اسنپ رو کنار گذاشتم بخاطر اول که کرایهابصرفه نبود دوم اینکه عوارض سالیانه خودرو را شهرداری سالانه اخذ می‌کنه ولی اسنپم داره عوارض کم می‌کنه میگه مستقیم به شهرداری پرداخت میشه اگه واقعا اینجوریه که چرا سالانه هم عوارض میگیره نه خبر از مخارج خودرو داره بااین قطعات گران وغیر اصلی که امروز میخری دوهفته بعد همون قطعه خرابه باید دوباره تعویض بشه ولی هزینه دوست مزد هیچگونه تعهدی هم ندارم و برای راننده خدایی نمیصرفه به همین خاطر میگه خودرو بخوابونم بهتره تا اینکه بخوام مفت مسافر جابجا کنم و هرچه هم درمیارم خرج خودرو کنم هرسال باید مخارج اضافی مثل معاینه فنی و هزار کوفت و زهر مار دیگه وبیمه ووووو آیا اصلا بصرفه هست خدایی خودتون کلاهتون رو قاضی کنید و بزارید جای راننده متشکرم که گاهی اوقات هم بفکر راننده هستید آیا واقعا کرایها رو تعقیر دادیدوعوارضی هم که هرمسافر جابجا میشد دیگه حذف شد یعنی میشه دوباره کار کرد در تاکسی اینترنتی یا خیر همون اش وهمون کاسه که بوده هست

  • علیرضا

    عوارض مالیات وارزش افزوده از راننده بدبخت کم میشه اونم با این کرایه های پایین وناچیز

  • ناشناس

    خیلی خیلی خیلی براتون متاسفم که از قشر خیلی پایین و کم درآمد درصد و کمسیون میگیرید در برابر هیچ گونه خدمات

    • ناشناس

      بله بنده ارسالی که اسنپ اومد این برنامه رونصب کردم واقعا حیف که بااومدن اسنپ بازار آژانس ها روخراب کرد حداقل این که مسافر پیاده میشد برمیگشتی آژانس استراحت میکردی تادوباره نوبت بشه ولی الان الکی توخیابون بچرخ فقط اصطلاک ماشین و بالامیبری وجیب آقایونی که اسنپ راه انداختن با کمیسیون پرمیکنی حالا این همه میچرخی میرسی به مسافر یا نمیاد یا لغو میکنه اونوقت من راننده اگه لغو کنم سریع پیام میاد آخه تا کی نوکری ما راننده ها داریم لطف میکنیم مسافر میرسونیم همه جوره به ضرر ماهست مخصوصا موقعی که مسافر درخواست میده اول ی قیمتی میزنه بودکه سوارمیشه ی چیزی هم باید ازجیب بدی

  • ناشناس

    من یک باز نشسته هستم که از سرناچاری دراسنپ کار میکنم.خداییش روشی که برای تعیین کرایه ودرصد کمیسیون دارند آخر بی وجدانی است.وبخدا قسم هرچی درآمد داری باید برای خود ماشین هزینه بکنی.

  • شهاب الدین قربانی

    واقعا متاسفم بابت این کرایه های پایین این کمیسیون از ما میگیرید.اسنب فقط هوای مسافر و ندار راننده براشون ارزشی نداره

  • ناشناس

    اسنپ وتپسی ستم گر ترین شرکت هستن
    خون رانندگان میخورن
    اگر لنگه جوراب مسافر توماشین بمانه تمام مدیران کارکنان اسنپ وتپسی بسج میشن برای پیدا کردن
    اما مسافر ها کرایه نمی دن فرار می کنند
    گزارش می کنی وعده پدر مادرشون میدن
    تمام مبدا دروغ مقصد دروغ

  • علی عبداللهی شاهرک

    کمیسیون ۲۰ درصدی واقعا زیاده ، با این اصطلاک های بالا هرچی کار میکنیم به خود ماشین خرج میکنیم ،

  • رامین

    کرایه ۱۰۰ هزار تومنه ۲۰ هزار تومن خود اسنپ میگیره هیچ مسافر هم درون برنامه ای پرداخت میکنه ۱۰ هزار تومن هم باز اسنپ داخل برنامه بلوکه میکنه واسه کمیسیون های بعدی جمعا از ۱۰۰ هزار تومن ۶۰ هزار تومن به من راننده که ۱۰ ۱۵ کیلومتر روندم و زمان و وقتمو گذاشتم میماسه ، این برده داری مدرن نیست پس چیه؟

  • رسولی

    سلام خدا وکیل تمان کارتان صد ولی،گاها خدا وکیل به اسم ۱۰ درصد کمیسیون از ۲۵ درصد هم می گذرد

  • ناشناس

    بااین گرونی قطعات بی کیفیت و استعلاک بالا و کمیسیون وجریمه دلخوش به این دنیا نباشید

  • امین مرادی

    باسلام اگه کمیسیون کمتر بشه و کرایه اضافه بشه خوبه

  • یوسف

    واقعا خجالت داره از کرایه ناچیز کمیسیون و عوارض بگیرین کرایه ها خیلی پایینه مسئولین خدا ازتون نگذره شرم کنین

  • اسکوپی

    مالیات یا بر در آمد باید باشد یا مخارج ولی در ایران مالیات نیست باجگیری وزورگیری چون قدرت مطلقه سیستم است واز همه چیز نه یکبار بلکه چندبار به اسم مالیات خفت میکنند

  • بوستانی

    نرخ کرایه بسیار پایین کمسیون بالا
    مسئولان نا محترم شما با این وضع کرایه فعالیت میکنین جواب من بدید

  • علی

    باسلام من عضوم
    ولی کرایه های اسنپ برای راننده به صرفه نیست واستعلاک ماشین هم درنمیاد.
    اونایی که بااین کرایه هاکارمی کنند دیوانه اند

  • شب گرد

    تو مملکتی که دم از حرم و حلال میزنند چرا اینقدر دارنن حق رانندگان را می‌خورند واقعا براتون متا سفم

  • مریم

    من راننده اسنپ هستم سرپرست خانوارم شیراز کرایه ها خیلی پایینه هر چی کار میکنم میشه اصطحلاک ماشین تو رو به هر کی می‌پرستید یه فکری به حال ما بکنید کرایه ها پایینه و خرج زندگی و قسط و اجاره خونه سرسام آوره

  • مریم

    درضمن کمسیون خیلی کم میکنن چخبره بابا یه کم انصاف و انسانیت هم در کار باشه خوبه یکی دیگه زحمت می‌کشه وقت می‌زاره ماشین و اصطحلاک و بنزین ... بعد یکی دیگه داره سودشو می‌بره خدارو خوش نمیاد آهای مسلمون نماها...
    و اینکه نمی‌دونم اون عوارضه چی که کم میکنن پس اون عوارض سالیانه چیه که هر سال از ملت بدبخت میگیرید یه کم انصافم خوبه والا

  • ناشناس

    والا داریم مفت کار میکنیم با این خرج های سنگین ماشین

  • به توچه

    چرت نگو اشک همو رو در اورده .الن صد هزار تومان بهت پفک نمیدن .راننده مجبوره صد کیلومتر راه بره که بتونه واسه بچه اش بتونه یه پفک بخره با این درآمدش 🤣🤣🤣

  • محمد

    به کوری چشم رانندگان فرمول یک😁

  • فریدون

    سلام
    من راننده تپسی و اسنپ هستم
    از بس کمیسیون داره الان شخصی کار میکنم مسافرکشی میکنم
    چون کمیسیون نداره

  • ناشناس

    هر روز نون خشک بخورید اسنپ کار نکنید

  • سالار

    کرایه اسنپ و تپسی باید ۳ برایر بشه اسنپ که درک نمیکنه خودش یکطرف هست مردم طرف دیگه از خودروهای مردم استفاده میکنه سود کلان میبره هر موقع دولت اومد خودش خودرو گذاشت و کرایه اینجوری گرفت درسته تا ۳ برابر نشدن کرایه ها ادامه نخواهم داد.

  • علی سبزواری

    سلام واقعا کرایه 15هزارتومان برای یک سرویس که دربست حساب می شودوبرای مسافر می شود 3750تومان که جمع 4نفرمیشه 15هزارتومان آیا این واقعا کرایه است که راننده اسنپ باید مسافرجابجا کند الان با15هزارتومان چه کالای را می توان خرید کرد که کرایه 15هزارتومان بایدباشدهرچقدرهم اعتراض می‌کنی بی فایده جواب را ربات می دهد

  • Davood

    سلام شما آقایان فقط دارید حرف می‌زنید کو گوش شنوا این دو شرکت اسنپ و تپسی کار خود را میکنند اینها فقط به فکر منافع خود هستند کسی به فکر راننده نیست هربلایی سر راننده بیاید خودمان مقصر هستیم چون اتحاد نداریم این دو شرکت هم از این موقعیت سو استفاده می کند وهر طور بخواهد با راننده برخورد می کند خودمان مقصریم

  • محسن رستم پور دیزج

    سلام من راننده اسنپم با ماشین بنزینی کار میکردم ولی از امروز تصمیم گرفتم اگه مجبور باشم دزدی میکنم ولی اسنپ کار نمیکنم ۶۰۰ میلیون بده ماشین بگیر دو سه ماهه اوراقیش کن ما تو چه قرنی داریم زندگی میکنیم الان ۱۵ هزار کرایه سه چهار دقیقه برو سمت مسافر حالا اگه لغو نکنه پنج دقیقه زودتر نمیتونی لغو کنی اگه لغو کنی ۱۵۰۰ تومان جریمه میشی ۵دقیقه صبر میکنی ۴نفر مسافر کمه کمش ۷یا۸ کیلومتر مسیر طی میکنی از اونم ۲۱درصد کمسیون و مالیات پرداخت میکنی چی به راننده میمونه با این استهلاک و خرج و مخارج که قبلا بنزین هم میدادن اونم حذف شد واقعا متاسم

  • شی

    چرا دروغ میگید من همین دیشب مسافر زدم . کرایه ۲۵ تومان بود اسنپ کمیسیون که برداشت ۱۸ برام موند . دزدتر از اسنپ نیست

  • ناشناس

    مگه مسافرکش تولیدکننده ویاطلافروش هست که مالیات ازاین نرخ کرایه های عصرحجری کم میکنید.مملکت رسما دیوانه خانه هست بخدا ظلم پایدارنیست

  • وحید

    دزد هم دزدهای قدیم لااقل به ندارها رحم میکردن
    عوارض و مالیات هم موقع معاینه فنی میپردازیم هم روی هر کرایه

  • رضا

    اسنپ رو با درآمد ساعتی شصت هفتاد تومان گذاشتم کنار و الان واسه خودم شرکت نظافتی تک نفره زدم با درآمد ساعتی صد و بیست تا صد و هفتاد اونم بدون کمیسیون و استهلاک ...هدفگذاری کردم کم کم کارگر بفرستم سر کار و دیگران واسم کار کنند تا خودم واسه دیگران ....اسنپ و تپسی کار کردن فقط حماقته

  • ناشناس

    اسنپ یاتپسی هیچ سودی ندارد باید کنارگذاشته شود

  • علی اکبر حسینی

    دزدنر از اسنپ وجود نداره کرایه پایین کمسیون بالا هزینه های بالا هر کس کار کنه دیوانه است

  • جواد

    من برای بیکار نموندن رفتم اسنپ در طول دو سال کار هرچه درآوردم خرج ماشین کردم از طرفی هم در سال جدید مالیات بر ارزش افزوده را گداشتن حق اسنپ هم که بیست درصد است استعمار انگلیس با کشورها اینکار را نکرد که اسنپ با رانندگان میکنه

  • اکبرزاده.گرجی

    سلام.اقا.جان.کمیسون.بیداد.میکنه.۲۲درصد.چه.خبره.با.دستمزها.مکانیک.یکی.چرخه.ماشین.بازوبسته.میکنه.۱۰۰.کرائه.هست.۲۵.تومانند.

  • محرم

    خداوکیلی کرایه ها خیلی کم است من خودم هروقت ماشین می گیرم هر۵۰تومان ۲۰تومان اضافه میدم واقعا هزینه ماشین سربه فلک کشیده یه مدت دیگه ماشین ازبین میره با این کرایه ها اسنپ‌ کارکردن بدرد نمی خوره حتی دوبرابر م باشه خیلی کم است

  • محسن

    باعث شرمندگیه که هنوز اسنپ کرایه ۳۰ هزار تومنی داره پیش خودتون چه فکری میکنید جالب تر اینه که یه سری راننده این کرایه رو قبول میکنن

  • hssh

    اگر همه راننده ای استپ و تبسی از یک روز خاص اعتصاب کنن و مسافر جابجا نکنند قول میدم بعد از چهار پنج روز کمیسیون رو ۱۰درصد کم میکنن.التماس اتحاد

  • محمد سرکارپور

    مطمئن هستم هر کسی اسنپ کار میکنه از روی ناچاری هست.
    راننده خوب میدونه اون زحمتی که میکشه به اون پولی که در میاره اصلا نمی ارزه ولی واقعا مجبوره.
    آخه ۲۰ درصد کمیسیون.از گلوتون پایین نره

  • مرتضی

    چقدر خوبه خودمان متوجه بشیم سرویس ارزان انجام ندهیم

  • ناشناس

    خدای خودتون بیاید یه هفته کار کنید بجای ما آنوقت میفهمی که ماراننده ها چه میگیم الان یک چهارم کرایه آژانس ها ما مسافر جابه جا میکنیم با کمیسیون 20درصد
    یه ذره هوای راننده گلم داشته باشین خواهش

  • ناشناس

    اونهای که ماشین دارن میگن واقعا ماشینم تو پارکینگ بخوابه خوبه چون اسنپ مفت مسافر می‌بره میاره پس همون خونه ماشینم بذارم خوبه
    یعنی این حرف می‌شنوی واقعا آدم خجالت میکشه ازاین شغل که داریم

  • مالک

    سلام
    چندین بار است گوشزد میکنم ولی مثه اینکه گوشتان بدهکار نیست.کمیسیون باید تک رقمی باشد با این حجم سرویس دهی.جلسه چی را گرفتید .بیمه کن.بنزین بده.یا فقط قیافه میگیری که جلسه داریم.

  • فامیل دورررررررررررر

    دراین درگه اگردربنـــــــددرمانی
    درمــــــــــــــــــــــــانــــــــــی

  • ناشناس

    باسلام اسنپ وتپسی علنا از رانندگان سواستفاده می‌کنند رانندگان باید اتحاد داشته باشند اگر دوروز مسافر جابجا نشه هم کرایه ها وهم کمسیونها درست میشه یه تاریخی را در فضای مجازی هماهنگ کنیم اگر دوروز حمالی الکترونیکی انجام نشه همه چی درست میشه فقط دوروز

  • علیرضا

    شرافتی در کشور من وجود ندارد مشاغل با درآمد خوب دسته افغانها جوان ایرانی راننده اسنپی که خورده اسنپ سالانه بالای ده میلیارد دلار ب اقتصاد کشور خسارت می‌کنه بخدا خجالت داره لعنت ب شما که ایران رو برای ایرانی جهنم کردید

  • صابر

    خدایی ظلمه اسنپ.من دیروز بعدظهر رفتم کار کردم.با خدای خودم عهد بستم و گفتم اگه میخای نون منو با اسنپ بدی همون نون رو ببرش و از گشنگی بکش.

  • آیدین

    من ۵ سال اسنپ کار میکنم کاملا راضی هستم.
    فقط از اسنپ میخوام بیمه هم برای رانندگان پایه ثابت قائل بشه.
    از نظر من تو این شرایط تمرکز رو اسنپ از هر شغلی بهتر

  • حامد طبقی

    من اسنپ کار میکنم.اغلب کسایی که ماشینی مثل پراید دارن برا این سوار اسنپ میشن که معتقدن هزینه رفت و برگشت با اسنپ کمتر از دردسر بنزین زدن زود به زود برای ماشین مثلا همون پرایدشونه.یعنی هزینه اسنپ مفته.خب پس ما مفت کار میکنیم.کدوم راننده اسنپی رو دیدین که بتونه خرج تعمیرات و استهلاک ماشینشو با کار در اسنپ در بیاره.امکان نداره داداش.غیر ممکنه

  • نا شناس

    مقصر خودمون هستیم که برده این فرصت طلبها شدیم

  • m

    طرف میری از در خونه سوار میکنی تا مقصد میبری چن ۱۷ تومان حالا ببین کمیسیون هم کم میشه خنده دار نیست نکنین به خدا ظلمه

  • ناشناس

    اسنپ نشسته سرجاش فقط پول میزنه به جیب و اخرش هم ما باید مالیاتشو بپردازیم
    اون ناظر ما حممال باز مالیاتش هم به گردنه ما

اخبار