در گفت‌وگوی تیترکوتاه با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد:

رسانه، اهرمی برای تبلیغات در حوزه فرزندآوری

سید سلمان ذاکر - نماینده ارومیه گفت: از ظرفیت های مهمی از جمله دانشگاه، مدارس، صدا و سیما و رسانه‌های ملی باید برای تبلیغات ازدواج و فرزندآوری استفاده کنیم تا در این حوزه تاثیر مثبتی روی جامعه گذاشته شود.

رسانه، اهرمی برای تبلیغات در حوزه فرزندآوری

به گزارش تیترکوتاه، عدم تمایل به ازدواج و فرزندآوری یکی از بحران های جدید جامعه و کشور است. به عقیده مسئولان افزایش تهاجم فرهنگی و همچنین تاثیر منفی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یکی از علت های اصلی بروز این بحران به شمار می رود. اما نکته مهم تر آن که افزایش هزینه های زندگی و مشکلات تامین معیشت از مهم ترین مشکلاتی است که در این زمینه جوانان با آن دست و پنجه نرم می کنند و منجر به کاهش آمار ازدواج شده است.  در همین راستا قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سال ۱۴۰۰ تصویب و در این قانون تلاش شده تا شرایط برای جوانان تسهیل شود.

سید سلمان ذاکر - نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی و نیز عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره قانون جوانی جمعیت به تیترکوتاه گفت: ابعاد قانون جوانی جمعیت برای مردم مشخص نیست. نیاز است که ماده به ماده و تبصره به تبصره این قانون برای مردم و جوانان تشریح شود. با این قانون تحولی بزرگ در جامعه صورت می‌گیرد و ظرفیتی صورت می‌گیرد که جلوی تهدید ملی و پیری زودرس را می‌گیرد.
 

سلمان-ذاکر1

نماینده ارومیه در مجلس درباره اثرات اجرای این قانون گفت: همچنین این قانون مانع رسیدن آسیب هایی به جوانان از جمله نبود ازدواج و امکانات این حوزه می‌شود. بنابراین سمینارهای مرتبط با آگاه سازی و تشویق جوانان برای تمایل به ازدواج  و فرزندآوری در مراکز استان‌ها باعث پیشگیری از مسائلی از قبیل سقط جنین و.. می‌شود.

وی افزود: از طرفی اجرای این قانون بکارگیری یک گروه ویژه نیاز دارد. همچنین باید بررسی شود وعده تسهیلاتی از جمله اعطای وام، خودرو و زمین به جوانان که داده‌اند عملی می‌شود یا خیر.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تبلیغات اثربخش در این حوزه به تیترکوتاه گفت: در استان هایی که تهاجم فرهنگی زیاد است امیدواریم با برنامه ها و سمینار های مرتبط بتوانیم جوانان را تشویق به ازدواج و فرزندآوری کنیم تا صاحب زمین و خودرو شوند. از ظرفیت هایی از جمله دانشگاه، مدارس، صدا و سیما و علی الخصوص رسانه‌ها می‌توانیم برای تبلیغات این موضوع استفاده کنیم تا در این حوزه تاثیر مثبتی روی جامعه بگذاریم.

 

سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر