هواشناسی | هواشناسی امروز | هواشناسی فردا | پیش بینی آب و هوا

پیش بینی هواشناسی در روز سیزده بدر / منتظر باران باشیم؟

روز سیزده بدر هوا چگونه است؟یکی از سوالات مهم در روزهای پایانی تعطیلات این است که وضعیت آب و هوا در روزهای دوازده و سیزده فروردین چگونه است.

پیش بینی هواشناسی در روز سیزده بدر / منتظر باران باشیم؟

هواشناسی علمی است که به مطالعه و پیش‌بینی وضعیت جوی، اقلیم و پدیده‌های متنوعی که در جو زمین اتفاق می‌افتند، می‌پردازد. این علم اطلاعاتی را در مورد دما، رطوبت، باد، باران، برف، رعد و برق و سایر ویژگی‌های جوی فراهم می‌کند. هواشناسی با استفاده از ابزارهای مدرن اندازه‌گیری و تجهیزات مانند رادارها و سنسورهای فضایی، اطلاعات دقیق‌تری را درباره شرایط جوی جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات برای پیش‌بینی هوا، مدیریت بحران‌های طبیعی مانند طوفان و سیلاب، و برنامه‌ریزی در حوزه‌های کشاورزی و حمل‌ونقل اهمیت دارد. هواشناسی به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در تصمیم‌گیری‌های روزانه و مدیریت منابع زیستی و انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اصغری، کارشناس هواشناسی گفت: امروز بهترین زمان برای بازگشت از سفر است. در ساعات بعدازظهر در گیلان و اردبیل باید منتظر وقوع بارندگی باشیم.فردا بارش ها در سرتاسر دامنه زاگرس، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر آغاز خواهد شد.در روز طبیعت بر شدت ناپایداری ها افزوده خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۰ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، برخی مناطق یزد،‌کرمان و ارتفاعات شمال شرق هرمزگان بارش باران،‌رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش دما و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد.

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر