هواشناسی | هواشناسی امروز | هواشناسی فردا | پیش بینی آب و هوا

باد شدید در راه این استان ها / کدام استان ها درگیر باران می شوند؟

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.

باد شدید در راه این استان ها / کدام استان ها درگیر باران می شوند؟

هواشناسی علمی است که به مطالعه و پیش‌بینی وضعیت جوی، اقلیم و پدیده‌های متنوعی که در جو زمین اتفاق می‌افتند، می‌پردازد. این علم اطلاعاتی را در مورد دما، رطوبت، باد، باران، برف، رعد و برق و سایر ویژگی‌های جوی فراهم می‌کند. هواشناسی با استفاده از ابزارهای مدرن اندازه‌گیری و تجهیزات مانند رادارها و سنسورهای فضایی، اطلاعات دقیق‌تری را درباره شرایط جوی جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات برای پیش‌بینی هوا، مدیریت بحران‌های طبیعی مانند طوفان و سیلاب، و برنامه‌ریزی در حوزه‌های کشاورزی و حمل‌ونقل اهمیت دارد. هواشناسی به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در تصمیم‌گیری‌های روزانه و مدیریت منابع زیستی و انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی برخی نقاط استان‌های یزد،کرمان و جنوب اصفهان، شنبه در برخی نقاط استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد بارش باران خواهیم بود. 

وی افزود: روز یکشنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز و زاگرس بارش رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه روز دوشنبه بارش در ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق استان‌های اردبیل و کرمان ادامه خواهد داشت گفت: طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر