بارش باران | سازمان هواشناسی | هواشناسی | پیش بینی آب و هوا

آغاز بارش برف و باران در این استان ها از امروز / پیش بینی هواشناسی تا روز جمعه

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر سه‌شنبه بارش باران و برف در برخی مناطق شمال غرب کشور آغاز می‌شود.

آغاز بارش برف و باران در این استان ها از امروز / پیش بینی هواشناسی تا روز جمعه

هواشناسی علمی است که به مطالعه و پیش‌بینی وضعیت جوی، اقلیم و پدیده‌های متنوعی که در جو زمین اتفاق می‌افتند، می‌پردازد. این علم اطلاعاتی را در مورد دما، رطوبت، باد، باران، برف، رعد و برق و سایر ویژگی‌های جوی فراهم می‌کند. هواشناسی با استفاده از ابزارهای مدرن اندازه‌گیری و تجهیزات مانند رادارها و سنسورهای فضایی، اطلاعات دقیق‌تری را درباره شرایط جوی جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات برای پیش‌بینی هوا، مدیریت بحران‌های طبیعی مانند طوفان و سیلاب، و برنامه‌ریزی در حوزه‌های کشاورزی و حمل‌ونقل اهمیت دارد. هواشناسی به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در تصمیم‌گیری‌های روزانه و مدیریت منابع زیستی و انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز سه شنبه در نوار شرقی و ارتفاعات البرز وزش باد و رگبار پراکنده رخ می دهد. بتدریج از بعد از ظهر امروز با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور بارش باران و برف در برخی مناطق شمال غرب کشور آغاز می شود.

به گفته وی چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در استانهای واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود و دریای خزر مواج است.

او  با بیان اینکه  روز پنجشنبه این وضعیت در اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت،  گفت: همچنین در غرب مرکز دامنه های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور در استانهای چهار محال و بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه گستره بارش در دامنه های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان، نواحی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور همچنین در استانهای مازندران و گلستان پیش بینی می شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر