پیش بینی هواشناسی | پیش بینی آب و هوا | هواشناسی امروز

احتمال جاری شدن سیل در این استان / ۴۸ ساعت پر باران در راه است

کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: بارش های نیمه سنگین تا سنگین در استان‌های مرتبط با زاگرس مرکزی و جنوبی و خطر وقوع سیلاب گسترده در پاره ای از این مناطق طی ۴۸ ساعت آینده پیش بینی می شود.

 احتمال جاری شدن سیل در این استان / ۴۸ ساعت پر باران در راه است

هواشناسی علمی است که به مطالعه و پیش‌بینی وضعیت جوی، اقلیم و پدیده‌های متنوعی که در جو زمین اتفاق می‌افتند، می‌پردازد. این علم اطلاعاتی را در مورد دما، رطوبت، باد، باران، برف، رعد و برق و سایر ویژگی‌های جوی فراهم می‌کند. هواشناسی با استفاده از ابزارهای مدرن اندازه‌گیری و تجهیزات مانند رادارها و سنسورهای فضایی، اطلاعات دقیق‌تری را درباره شرایط جوی جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات برای پیش‌بینی هوا، مدیریت بحران‌های طبیعی مانند طوفان و سیلاب، و برنامه‌ریزی در حوزه‌های کشاورزی و حمل‌ونقل اهمیت دارد. هواشناسی به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در تصمیم‌گیری‌های روزانه و مدیریت منابع زیستی و انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: پیش بینی می‌شود از بامداد فردا ۵ فروردین ضمن افزایش پوشش ابر در نواحی جنوبی استان بوشهر بن تدریج ناپایداری های بارشی شروع شده و طی فردا سایر سطوح استان نیز زیر چتر و دامنه این سیستم بارشی قرار گیرند.

به گفته وی، شدت فعالیت سامانه بارشی اواخر وقت یک شنبه و دوشنبه می‌باشد و در رفتار فعلی پیک و هسته بارش ها در شرقی و جنوبی استان بوشهر است و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی در برخی مناطق انتظار می‌رود.

سیستم فوق با همراهی جریانات گرم و مرطوب جنوبی همراه شده که بارش در برخی ساعت با تشکیل توده های تندری تشکیل و ریزش تگرگ در مناطق مستعد دور از ذهن نخواهد بود.

طی فعالیت سیستم بارشی بر سرعت جریانات جنوبی بطور قابل توجه افزوده شده و از مسافران درخواست می‌شود از نزدیک شدن به حریم و سواحل استان خودداری کنند.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر