هواشناسی | هواشناسی امروز | هواشناسی فردا | پیش بینی آب و هوا

تهرانی ها منتظر تگرگ باشند / بارش باران تا کِی ادامه دارد؟

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، تداوم بارندگی‌ها همراه با وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

تهرانی ها منتظر تگرگ باشند / بارش باران تا کِی ادامه دارد؟

هواشناسی علمی است که به مطالعه و پیش‌بینی وضعیت جوی، اقلیم و پدیده‌های متنوعی که در جو زمین اتفاق می‌افتند، می‌پردازد. این علم اطلاعاتی را در مورد دما، رطوبت، باد، باران، برف، رعد و برق و سایر ویژگی‌های جوی فراهم می‌کند. هواشناسی با استفاده از ابزارهای مدرن اندازه‌گیری و تجهیزات مانند رادارها و سنسورهای فضایی، اطلاعات دقیق‌تری را درباره شرایط جوی جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات برای پیش‌بینی هوا، مدیریت بحران‌های طبیعی مانند طوفان و سیلاب، و برنامه‌ریزی در حوزه‌های کشاورزی و حمل‌ونقل اهمیت دارد. هواشناسی به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در تصمیم‌گیری‌های روزانه و مدیریت منابع زیستی و انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران با ادامه فعالیت سامانه بارشی، آسمانی نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش باران و برف و رخداد مه و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه (۱ تا ۲ فروردین) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه‌جنوبی استان وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید مورد انتظار است. از روز پنجشنبه تا شنبه(۲ تا ۴ فروردین) آسمان کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بخش‌های شمالی و غربی استان در بعضی ساعات با افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبتا محسوس دما و از پنجشنبه افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران از امروز ( اول فروردین) نیمه‌ابری و گاهی ابری و بارش پراکنده و از بعد از ظهر وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۰  و حداکثر دمای ۱۶  درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۲ فروردین) صاف تا قسمتی ابری و در صبح وزش باد شدید باحداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر