هواشناسی | هواشناسی امروز | هواشناسی فردا | پیش بینی آب و هوا

سامانه بارشی جدید در راه کشور / کدام استان ها سرد تر می شوند؟

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی از هفته آینده وارد کشور شده و طی امشب شاهد کاهش دمای هوا در برخی از مناطق خواهیم بود.​

سامانه بارشی جدید در راه کشور / کدام استان ها سرد تر می شوند؟

هواشناسی علمی است که به مطالعه و پیش‌بینی وضعیت جوی، اقلیم و پدیده‌های متنوعی که در جو زمین اتفاق می‌افتند، می‌پردازد. این علم اطلاعاتی را در مورد دما، رطوبت، باد، باران، برف، رعد و برق و سایر ویژگی‌های جوی فراهم می‌کند. هواشناسی با استفاده از ابزارهای مدرن اندازه‌گیری و تجهیزات مانند رادارها و سنسورهای فضایی، اطلاعات دقیق‌تری را درباره شرایط جوی جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات برای پیش‌بینی هوا، مدیریت بحران‌های طبیعی مانند طوفان و سیلاب، و برنامه‌ریزی در حوزه‌های کشاورزی و حمل‌ونقل اهمیت دارد. هواشناسی به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در تصمیم‌گیری‌های روزانه و مدیریت منابع زیستی و انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود و در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه دارد.

وی افزود: امروز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.​

وی با بیان اینکه شنبه ۱۲ اسفند در شرق و جنوب شرق وزش باد ادامه دارد و در نیمه غربی کشور جو آرام همراه حاکم خواهد بود گفت: یکشنبه ۱۳ اسفند ماه در نیمه شرقی کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما مستقر می‌شود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب، جنوب غرب، برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار پراکنده و بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.​

ضیائیان با بیان اینکه دوشنبه ۱۴ اسفند ماه با گذر مواج تراز میانی از جو نیمه جنوبی کشور، در غرب، جنوب غرب، مناطقی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد گفت: از ا واسط هفته آینده در شرق کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی و وزش باد انتظار می‌رود و بعدازظهر این روز سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از صدور هشدار سطح نارنجی برای کاهش دمای هوا تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، فارس، تهران، البرز و قم از جمله شهرهای هستند که کاهش دما در آنها رخ می دهد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر