پیش بینی هواشناسی | پیش بینی آب و هوا | هواشناسی امروز

سرما در راه است / پیش بینی آب و هوای تهران تا ۲ روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در برخی استان‌ها و کاهش آلودگی هوای تهران طی امروز (۲۷ آذر) خبر داد.

سرما در راه است / پیش بینی آب و هوای تهران تا ۲ روز آینده

هواشناسی علمی است که به مطالعه و پیش‌بینی وضعیت جوی، اقلیم و پدیده‌های متنوعی که در جو زمین اتفاق می‌افتند، می‌پردازد. این علم اطلاعاتی را در مورد دما، رطوبت، باد، باران، برف، رعد و برق و سایر ویژگی‌های جوی فراهم می‌کند. هواشناسی با استفاده از ابزارهای مدرن اندازه‌گیری و تجهیزات مانند رادارها و سنسورهای فضایی، اطلاعات دقیق‌تری را درباره شرایط جوی جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات برای پیش‌بینی هوا، مدیریت بحران‌های طبیعی مانند طوفان و سیلاب، و برنامه‌ریزی در حوزه‌های کشاورزی و حمل‌ونقل اهمیت دارد. هواشناسی به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در تصمیم‌گیری‌های روزانه و مدیریت منابع زیستی و انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: روز دوشنبه (۲۷ آذر) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید و در شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شدت بارش طی روز دوشنبه در مازندران است، گفت: همچنین در این روز انتظار می‌رود به سبب وزش باد ملایم از غلظت آلاینده‌ها در تهران کاسته شود.

پیش بینی دمای هوا در روزهای آینده 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۸ تا ۳۰ آذر) جوی آرام در کشور خواهیم داشت و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: روز جمعه (۱ دی) در برخی نقاط شمال غرب و غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: دریای خزر در روز دوشنبه مواج است.

پیش بینی دمای هوای تهران در دو روز آینده 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ آذر) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و در ‌روز چهارشنبه (۲۹ آذر) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر