حقوق فرهنگیان | مطالبات فرهنگیان

چرا فرهنگیان و معلمان دولت فعلی را بیشتر دوست دارند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های پیشین اهتمام بیشتری برای توسعه دانشگاه فرهنگیان از خود نشان داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با حضور در پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان سمنان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه در فضایی صمیمی با دانشجویان حاضر در آن گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،نماینده ولی فقیه در استان در این برنامه از سالن غذاخوری، خوابگاه و بخش‌های دیگر دانشگاه فرهنگیان استان بازدید کرد و در جریان مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان سمنان با تبریک فرارسیدن روز دانشجو به قدمت این مرکز آموزشی اشاره کرد و گفت: دانشجویان نقش مهمی در تحولات مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

امام جمعه سمنان با یادآوری تاثیرگذاری اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان در تحولات سیاسی و اجتماعی بویژه در ایام انقلاب اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه یک رسالت مهم اجتماعی برعهده دارند و باید حوزه تاثیرگذاری خود را گسترش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان، جدیت در مسیر تحصیل و مطالعه و توجه به تهذیب و خودسازی را عامل موفقیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی ارزش یک عالم از هفتاد هزار عابد برتر و بالاتر است چراکه عابد فقط به فکر خویش است در حالیکه عالم به فکر هدایت و نجات جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان جهت‌گیری سیاسی اجتماعی و دغدغه‌مندی نسبت به نظام و رهبری را وجه تمایز دیگر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: امروز بدنه دانشجویی کشور از بصیرت و روشن‌بینی بالایی در مسائل مختلف برخوردار است اما گاهی مشاهده می‌کنیم سطح تحلیل‌های برخی افراد در محدوده داده‌های اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اینکه دغدغه سیاسی به معنای سیاسی کاری یا جناح بازی های نازل نیست تصریح کرد: از عموم دانشجویان بویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انتظار می‌رود از قدرت تحلیل مسائل سیاسی برخوردار باشند و بتوانند مسائل و چالش‌های مختلف سیاسی را تجزیه و تحلیل کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه شناخت راهبردها و تاکتیک‌های دشمن یکی از مصادیق تحلیل سیاسی است گفت: تقویت مهارت‌های فکری و تحلیلی در دوره‌های مختلف زندگی دانشجویان مفید و راهگشا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری حوادث شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲ و شهادت چند تن از دانشجویان در راه مبارزه با استکبار جهانی افزود: یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانشجو را گرامی می‌داریم و امیدواریم همگان در مسیر آنها گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری احترام خاصی برای دانشجویان قائل می‌شوند و در دیدار اخیر نیز فرمودند سلام بنده را به دانشجویان سراسر کشور ابلاغ کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با ابراز امیدواری برای ایجاد تمام زیرساخت‌ها در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های پیشین اهتمام بیشتری برای توسعه دانشگاه فرهنگیان از خود نشان داده است.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با طرح روایتی از امام صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) فرمود «خداوند در برابر فرشتگان به جوانی که در مسیر بندگی حرکت کنند مباهات می‌کند.»

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان ادامه داد: حقیقتا باید به آن جوانی که امروز در برابر هجوم همه‌جانبه دشمنان مسیر بندگی و عبودیت را انتخاب می‌کند و در راه ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد غبطه خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه ارزش حقیقی انسان‌ها بسیار فراتر از اموری است که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم تصریح کرد: از دانشجویان عزیز دعوت میکنم به این سوال پاسخ دهند که چرا برخی ضد ارزش‌ها برای عده‌ای از جوانان در حال تبدیل شدن به ارزش هستند و چگونه می‌توان ارزش حقیقی انسان را درک و استخراج کرد؟

وی با یادآوری روایتی از امام علی (ع) که فرمود قیمت هرکس به اندازه چیزی است که آنرا نیکو می‌داند، گفت: امروز شاهد آن هستیم که گاهی قیمت انسان که می‌تواند مقام «خلیفة اللهی» باشد به نازل ترین امور تنزل یافته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    این آمار رو از کجا آوردین ؟

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر