آموزش و پرورش قزوین | مناطق محروم | معلم

پیام این مدیر دولتی به فرهنگیان / لطفا سختی بکشید!

در همایش نومعلمان دیار مینودری، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین، گفت: "معلمان جدید باید قوی و محکم باشند؛ به عنوان راهنمای دانش‌آموزان، با صداقت و بصیرت به وظیفه‌های خود عمل کنند و از شیوه‌های نوین تدریس بهره‌مند شوند.

پیام این مدیر دولتی به فرهنگیان / لطفا سختی بکشید!

پمدیرکل آموزش و پرورش قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در همایش نومعلمان دیار مینودری که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: معلمان جدید باید قوی، محکم و مقتدر باشند، چون در ادامه راه با سختی‌هایی روبه‌رو می‌شوید که باید با سعه صدر آن‌ها را پشت سر بگذارید.

او مهم‌ترین وظیفه یک معلم را داشتن بصیرت، روحیه تحلیل و استدلال و قدرت فکر بیان کرد و افزود: ممکن است یک معلم جدید در آغاز راه مایوس شود، اما باید عزمش را جذب کند تا بتواند در ادامه مسیر پرتوان گام بردارد،‌ اگر معلمی نگاهش عمیق و بلند باشد و با توکل به خدا و قبول داشتن توانایی و استعدادهایش حرکت کند، قطعا مشکلات و سختی‌ها را کاهش می‌دهد.

سیاهکالی مرادی گفت: یک هزار و۷۷معلم جدید در سال تحصیلی جاری استخدام شده و یک هزار و ۷۷معلم نیز به درجه بازنشستگی نایل شدند.

این مسئول با اشاره به معلمان شاغل در مناطق محروم استان نیز توضیح داد: بعضی از شما معلمان در مناطقی شاغل هستید که وسایل کمک آموزشی به قدر کافی وجود ندارد، اما می توانید با آموزه‌های خود و شیوه‌های نوین تدریس این سختی را پشت سر بگذارید.

او افزود: معلم علاوه بر دانش‌آموز باید بتواند با خانواده او نیز ارتباط و تعامل برقرار کند، از این رو از اعتدال پیروی کنید، تندخویی معلم ممکن است یک دانش‌آموز را از درس دور کند و توجه یک معلم آینده دانش‌آموز را تغییر دهد، ضمن اینکه ارتباط با والدین دانش‌آموزان نیز باید در سرلوحه کاری قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین مجددا با تاکید بر به‌کارگیری از شیوه‌های نوین تربیتی و اخلاقی در تدریس خاطرنشان کرد: معلم باید مطالعه داشته باد تا بتواند از ظرفیت‌های به روز و نوین در مسیر تدریس به دانش‌آموزان برخوردار شود.

 

منبع: قزوین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر