چطور در مصاحبه شغلی برنده باشیم

آیا برای اینکه شکاف کاری‌تان را در رزومه خود توضیح دهید آماده هستید

چطور در مصاحبه شغلی برنده باشیم

به دست گرفتن سکان مسیر شغلی خود به این معنی است که یک روایت منسجم و قانع کننده در مورد خودتان بسازید و همه نقاط را برای استخدام کننده و مدیر استخدام به هم متصل کنید. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو چهار دلیل متداول برای این که ممکن است در یک بازه زمانی از کار خود فاصله گرفته باشید را ذکر کرده و نحوه توضیح آنها را آورده است:

مراقبت از خانواده. اگر از زندگی کاری خود برای بزرگ کردن فرزندان یا مراقبت از یکی از اعضای خانواده کناره‌گیری کرده‌اید، توضیح دهید که چگونه این تجربه به شما کمک کرد تا مهارت‌ها، دانش و تجربه‌ای را که مرتبط با شغل آینده است توسعه دهید.

مسافرت کردن. اگر پس از فاصله گرفتن از کار برای مسافرت و کاوش در جهان ، به عنوان نیروی کار باز گشته‌اید، بر چگونگی استفاده از آن برای به دست آوردن بینش و دیدگاه‌های جدید تمرکز کنید – بینش هم در مورد خودتان و هم در مورد کل جهان.

بازگشت به تحصیل. چه به طور تمام وقت برای ادامه تحصیل به دانشگاه بازگشته باشید یا دوره‌هایی را برای دریافت گواهی‌نامه‌ای گذرانده‌اید، توضیح دهید که چگونه پروژه‌های خاصی که روی آن کار کرده‌اید به طور مستقیم با شغل شما مرتبط هستند و چگونه آنها - همراه با تجربه کاری گذشته شما - شما را برای استخدام در شغل مورد نظرتان مناسب می‌کنند.

اخراج یا تعدیل نیرو. اگر تحت تأثیر یک اخراج یا تعدیل نیروی گسترده که مربوط به عملکرد شما نبود، کارتان را از دست داده‌اید، به مصاحبه‌کننده توضیح دهید و بگوئید که چه چیزی از این تجربه آموخته‌اید و چگونه تلاش خواهید کرد تا اطمینان حاصل کنید که فعالیت شما با مهارت‌ها و انتظارات مورد نیاز شرکت هماهنگی بیشتری دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها