حل مشکل رنگ چادر مشکی توسط دانش بنیان ها

حل مشکل رنگ چادر مشکی توسط دانش بنیان ها

دانش ساخت رنگ چادر مشکی که از بخش‌های مهم تولید چادر بوده و از خارج کشور وارد می‌شد، با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی شد.

«محسن گرجی» مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت در حاشیه حضور در میز پاسخگویی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با مغتنم دانستن فرصت گفت‌وگوی بی واسطه با شهروندان گفت: تعامل مستقیم و شنیدن صدای آحاد مردم و بررسی و رفع مسائل و مشکلات آنها در دیدارهای مردمی از همت‌های دولت مردمی است.

وی در ادامه به تشریح اقدامات دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت پرداخت و با اعلام خبر بومی‌سازی تولید رنگ چادر مشکی توضیح داد: دانش ساخت رنگ چادر مشکی که تنها بخش فرایند تولید چادر مشکی است که بومی نبوده و از خارج کشور وارد می‌شود، در مقیاس آزمایشگاهی بومی‌سازی شد و کنسرسیومی تحقیقاتی بین دانشگاه، کارخانه تولید کننده چادر مشکی و معاونت فناوری ریاست جمهوری با محوریت وزارت صمت تشکیل شده است.

گرجی خاطرنشان کرد: در حوزه حجاب و عفاف تلاش کردیم شبکه توزیع پوشاک گسترده شود و در این راستا بیش از ۲۰ محل عرضه کالاهای عفاف و حجاب در اقصی‌ نقاط کشور تعیین شده تا دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز در این حوزه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های پایانی سال گذشته با معدود تولید و عرضه‌کنندگان کالاهای خلاف عُرف و فرهنگ ایرانی - اسلامی برخورد شد، متذکر شد که این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت در پایان اعلام کرد: هزینه‌های تحقیق و توسعه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید فرش ماشینی در راستای تقویت و رشد صنعت دانش‌بنیان به‌عنوان مالیات در نظر گرفته خواهد شد.

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار