اختصاصی تیتر کوتاه:

برگزاری اولین نمایشگاه صنعت پلیمر در شهر آفتاب/ شهر آفتاب آمادگی میزبانی از اکسپو را دارد

نشست خبری اولین نمایشگاه صنعت پلیمر شهر آفتاب برگزار شد.

برگزاری اولین نمایشگاه صنعت پلیمر در شهر آفتاب/ شهر آفتاب آمادگی میزبانی از اکسپو را دارد

نشست خبری اولین نمایشگاه صنعت پلیمر، محصولات پلاستیکی، ماشین آلات صنعت پلاستیک، مستربچ، و کامپاندهای پلیمری امروز ۲۷ فروردین ماه با حضور فعالان این حوزه در محل هتل پارسیان اوین برگزارشد. 

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب در این جلسه اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ اولین سال مدیریت ما در این سایت نمایشگاهی بود. ما در این دوره با معضلات بزرگی دست به گریبان بودیم. تا جایی که حتی برخی از کارمندان شهرداری تهران نیز این مجموعه را نمی‌شناختند. حتی در مقطعی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب با عدد ۱۰ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده بود. ما با هدف توسعه متوازن تهران شهر آفتاب را باور کردیم و بر اساس همین باور یک مجموعه کاملا ورشکسته را به مجموعه ای با ارزش ۶۰ میلیارد تومان تبدیل کردیم. 

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تمام تلاش خود را به کار بستیم تا این مجموعه به عنوان یک مرکز نمایشگاهی شناخته شود. خوشبختانه امروز مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب به عنوان یکی از سایت های مقتدر در صنعت نمایشگاهی شناخته می شود؛ تا جایی که سال گذشته وزیر صمت دولت سیزدهم به عنوان اولین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مجموعه حضور پیدا کرده و پروانه گرید A فعالیت این مجموعه را صادر کرد. 

مدیرعامل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تلاش خواهیم کرد که این سایت نمایشگاهی در سطح ملی شناخته شده و به جایگاه ملی خود دست پیدا کند.

وی افزود: راهبرد ۱۴۰۴ نیز شناخته شدن در حوزه بین الملل را مدنظر قرار خواهیم داد. شاهد این ادعا ظرفیت های این مجموعه برای برگزاری اکپسو است. ما آمادگی این را داریم که پس از فراهم کردن مقدمات این امر، بتوانیم بعد از برگزاری اکسپو در کشور عربستان این بار ما میزبان اکسپو در جمهوری اسلامی ایران باشیم.

تقدسی نژاد در ادامه به برگزاری اولین نمایشگاه صنعت پلیمر در شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه اولین رویداد نمایشگاهی ما در سال ۱۴۰۳ خواهد بود. نباید فراموش کرد که این صنعت جزو صنایع بسیار مهم در سطح کشور و دنیا است. کشور ما در زمینه تولید پلیمر رتبه ۱۱ دنیا و در خاورمیانه رتبه اول را داریم. نوآوری در تولید صنایع پلیمری موجب شده که کشوری مانند ژاپن از هر تن ۱۰ هزار دلار درآمد صادراتی داشته باشد. این عدد در کشور ما ۱۶۰۰ دلار است. 

مدیرعامل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب افزود: ما در سال گذشته شعاری مبنی بر "هر یک نمایشگاه حل یک مسئله" را مطرح کردیم. ما معتقدیم نمایشگاه ها نباید صرفا یک رویداد نمایشگاهی تکراری باشد. نمایشگاه ها باید چالشی از صنایع مرتبط را رفع کنند. ما باید ببینیم چگونه می توان ارزش صادراتی صنایع پلیمری را افزایش دهیم. به طور حتم این نمایشگاه در این زمینه کمک کننده خواهد بود. 

تقدسی نژاد در پایان گفت: نمایشگاه ها باید تولیدکننده را به مصرف کننده قوی در دنیا وصل کنند. اگر نمایشگاه ها بتوانند هیئت های تجاری را به این نمایشگاه ها دعوت و بازارسازی کنند و با آسیب شناسی و هم افزایی بیشتر با مجموعه های دخیل در این موضوع به این هدف بزرگ دست یافت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها