حمایت ویژه پوتین از آفریقایی‌ ها

رئیس‌جمهوری روسیه ضمن اعلام حمایت مسکو از پیشرفت و توسعه کشورهای افریقایی، گفت بر تقویت روابط این کشور با دولت‌های قاره سیاه تاکید کرد.

حمایت ویژه پوتین از آفریقایی‌ ها

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که کمک مسکو به دولت‌های افریقایی برای تقویت حاکمیت‌شان ادامه خواهد داشت.

پوتین در پیامی ویدئویی به شرکت‌کنندگان و مهمانان در مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه-افریقا توضیح داد: «روسیه به کشورهای افریقایی کمک خواهد کرد تا حاکمیت خود را تقویت کنند. ما به کمک شرکای افریقایی خود به هر طریق ممکن در تقویت حاکمیت ملی و فرهنگی و مشارکت فعال‌تر در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی ادامه خواهیم داد».

دومین اجلاس سران مجمع اقتصادی و بشردوستانه «روسیه-افریقا» در تاریخ بیست و هفتم تا بیست و هشتم جولای در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود.

پوتین با بیان اینکه امروزه افریقا در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های جهان چندقطبی نوظهور است، اظهارکرد: «مسکو نیز به نوبه خود از آرمان کشورهای افریقایی برای ثبات و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی حمایت می‌کند».

وی ضمن اشاره به سطح جدیدی از همکاری مسکو با افریقا در سال‌های اخیر، تصریح کرد: «روسیه قصد دارد این همکاری‌ها را بیشتر توسعه دهد تا شامل تشویق تجارت و سرمایه‌گذاری، همکاری در موضوعاتی مانند مبارزه با فقر، آموزش پرسنل مدرن، تضمین امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی شود».

هدف از برگزاری این رویداد تقویت همکاری‌های همه جانبه بین روسیه و کشورهای افریقایی آن هم در تمام زمینه‌ها از جمله حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، علمی و فنی، فرهنگی و بشردوستانه است. در همین راستا هم بیشتر شرکت‌کنندگان این نشست، سران کشورها و دولت‌ها هستند.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها