«سیمور هرش» خبرنگار آمریکایی؛

«سیا» از حمله پهپادی به مسکو خبر داشت

«سیا» از حمله پهپادی به مسکو خبر داشت

روسیه در حالی روز گذشته مورد حمله پهپاد قرار گرفت که چند روز پیش یک خبرنگار با سابقه آمریکایی در گزارشی نوشت اسناد اطلاعاتی منتشر شده نشان می دهد، زلنسکی برخلاف میل رئیس جمهور آمریکا بنا دراد به خاک روسیه حمله کند.

گروه بین الملل تیترکوتاه- «سیمور هرش»، خبرنگار آمریکایی: حدود دو هفته پیش، روزنامه «واشنگتن پست» اسناد محرمانه اطلاعاتی افشا شده ای را از پنتاگون منتشر کرد که نشان می‌داد «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، که بدون اجازه رئیس جمهور آمریکا اقدامی نمی کند، در اوایل سال جاری برای یک سری حملات موشکی گسترده به داخل روسیه تلاش زیادی کرده است. این اسناد بخشی از اطلاعات مهم طبقه بندی شده ای است که توسط یک کارمند نیروی هوایی آمریکا به صورت آنلاین منتشر شده بود. یکی از مقامات ارشد دولت بایدن درباره اطلاعات جدید فاش شده، به واشنگتن پست گفته است که زلنسکی هرگز تعهد خود مبنی بر عدم استفاده از سلاح های آمریکایی برای حمله به داخل روسیه را نقض نکرده است. از نظر کاخ سفید، زلنسکی هیچ گاه همچین کاری نخواهد کرد.

ممکن است تمایل زلنسکی برای کشاندن جنگ به روسیه برای رئیس جمهور و دستیاران ارشد سیاست خارجی آمریکا روشن نباشد، اما برای کسانی در جامعه اطلاعاتی فعالیت می کنند و نمی توانند گزارش های خود را به دفتر رئیس جمهور برسانند، مساله کاملا شفاف است.

کشتار در شهر «باخموت» همچنان ادامه دارد و بسیار شبیه کشتار در «وردون» و «سومه» در طول جنگ جهانی اول است. مقامات مسئول جنگ در مسکو، کی‌یف و واشنگتن حتی به مذاکرات آتش‌بس موقت علاقه‌ای نشان نداده‌اند، گفتگوهایی که می تواند مقدمه ای برای پایان جنگ باشد. بحث در حال حاضر فقط در مورد احتمال حمله گسترده در اواخر بهار یا تابستان سال جاری توسط هر یک از طرفین است.

اما، همانطور که برخی در جامعه اطلاعاتی آمریکا به صورت محرمانه و به درخواست مقامات دولتی سطوح مختلف در لهستان، مجارستان، لیتوانی، استونی، جمهوری چک و لتونی، ارائه شده اتفاقات مهمی در پیش است.

این کشورها به رهبری لهستان، بی سر و صدا از زلنسکی خواسته اند تا راهی برای پایان دادن به جنگ بیابد از او خواسته شده در صورت لزوم حتی با استعفای خود، اجازه دهد روند بازسازی اوکراین به جریان بیافتد. بر اساس رهگیری ها و سایر داده های به دست آمده توسط سازمان سیا، زلنسکی جایی نخواهد رفت ولی در حال از دست دادن حمایت همسایگان خود است.

«آندری وروبیوف» فرماندار منطقه مسکو روز سه شنبه 9 خرداد 1402 از حمله چند پهپاد مهاجم به مسکو  و اعلام کرد تعدادی از ساختمان ها در اثر این حمله پهپادی آسیب دیده است.

در حالی که روسیه کی‌یف را مسئول حمله پهپادی امروز در مسکو معرفی کرده، «میخائیل پودولیاک» دستیار رئیس‌جمهور اوکراین دخالت در این حمله را رد کرد اما گفت از تماشای آن لذت می‌برد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار