روزنامه واشنگتن تایمز؛

جوان ۲۱ ساله‌ای که آمریکا را شرمنده کرد

جوان ۲۱ ساله‌ای که آمریکا را شرمنده کرد

افشای اطلاعات محرمانه اخیر در پناگون به اندازه ای مهم بوده است که رسانه های آمریکایی آن را باعث شرمندگی آمریکا در مقابل متحدانش می داند.

گزارش تیتر کوتاه به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا: سناتورهای هر دو حزب آمریکا بسته‌ای از لوایح را پیشنهاد کرده اند که می‌تواند نحوه مدیریت اطلاعات طبقه‌بندی شده توسط دولت فدرال را تغییر دهد. این اتفاق پس از افشای اسناد اطلاعاتی توسط یک نیروی ۲۱ ساله گارد ملی نیروی هوایی آمریکا صورت صوت گرفته است.

اف‌بی‌آی چند ماه پیش «جک داگلاس تکسیرا»، یکی از اعضای 21 ساله گارد ملی نیروی هوایی ایالات متحده را به دلیل افشای آنلاین اسناد طبقه‌بندی شده دستگیر کرد. این اتفاق باعث شرمندگی مقامات کاخ سفید  در مقابل متحدانش در سراسر جهان شده است.

به گفته گروهی از قانونگذاران حامی این لوایح، بسته قانونی اعلام شده با هدف بهبود سیستم طبقه بندی امنیتی، جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده، ترویج استفاده بهتر از اطلاعات است.

«مارک آر وارنر»، رئیس کمیته اطلاعاتی سنا، می گوید، دولت به طور سیستماتیک بیش از حد اطلاعات را طبقه بندی می کند.

وارنر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت، در عین حال، ما اغلب از مهم‌ترین اسرار کشور محافظت نمی‌کنیم، روشن است که سیستم طبقه‌بندی امنیتی ما به شدت نیاز به تغییر دارد.

قانون پیشنهادی پس از دستگیری جک تکسیرا در ماساچوست در ارتباط با افشای گسترده اسناد بسیار محرمانه که جامعه امنیت ملی ایالات متحده را تکان داد و باعث ناراحتی متحدان آمریکایی که در برخی از اسناد نام آنها ذکر شده است، صادر شد.

ماه ها طول کشید تا مشخص شود این اطلاعات درز کرده است، با این حال این افشای این اطلاعات تاثیرات مهمی را در خط مقدم اوکراین و سفارت‌خانه‌های ایالات متحده در سراسر اروپا و آسیا داشته است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها