گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی ها؛

آیا این پهپادها مونتاژ ایران است؟

ایران توانسته با توسعه همکاری های بین المللی، متحدان خود را در جهان پیدا کند و همین مساله باعث نگرانی شدید آمریکایی ها از افزایش توانمندی ایران در انتقال تجربیات و فروش تولیدات خود به کشورهای دیگر شده است.

آیا این پهپادها مونتاژ ایران است؟

به گزارش گروه بین الملل تیتر کوتاه، اندیشکده دفاع از دموکراسی ها در مطلبی به مساله پهپادی ایران اشاره می کند و در گزارش خود به عدم توانایی آمریکا برای مقابله با تولید و فروش تجهیزات نظامی خود به کشورهای دیگر اشاره می کند. در این گزارش آمده است که با وجود تحریم های آمریکا، ایران توانسته است خط تولید پهپادهای خود را در کشور ونزوئلا ایجاد کند و از طریق این کشور و این تجهیزات را به کشورهای دیگر بفروشد. فارق از اینکه این ادعا ها درست یا غلط باشد، برخلاف چیزی که مقامات و رسانه های غربی پیش از این عنوان می کردند، ایران توانسته به مرور زمان، متحدان خود را در جهان افزایش دهد و با زیرکی تمام تحریم های آمریکا و متحدانش را دور بزند و از این طریق اهداف خود را دنبال کند.

بنیاد دفاع از دموکراسی ها در مطلب خود می نویسد: پهپادهای ایرانی فقط ساخت ایران نیستند. جمهوری اسلامی پیش از این، با همکاری صنایع نظامی ونزوئلا خط تولید پهپادهای خود را در این کشور ایجاد کرده است.

پروازهای مستقیم بین کاراکاس و مسکو در سال 2021 آغاز شد، پروازهایی که از کاراکاس به مسکو در حرکت بودند در تهران متوقف شدند. اولین مورد از این دست در 5 مارس 2022 شروع شد و این الگوی پروازی حداقل تا اوایل فوریه 2023 ادامه یافت. از آن زمان به بعد بیشتر پروازهای کاراکاس- مسکو مستقیما انجام می شود، اما مسیری را طی میکند که از ورود به حریم هوایی کشورهای عضو ناتو اجتناب کند.

دولت ایالات متحده باید سریعاً تعیین کند که آیا این پروازها واقعاً هواپیماهای بدون سرنشین مونتاژ شده ایران در ونزوئلا را به روسیه منتقل می کنند یا خیر. با این حال، هواپیماهای تجاری را نمی توان مانند کشتی های دریایی برای جستجو متوقف کرد.

اطلاعات کمی در مورد آنچه این هواپیماها حمل می کنند وجود دارد. ظاهراً این پروازهای تجاری یک هفته در میان از کاراکاس به مسکو و تهران صورت میگیرد.

دولت بایدن می‌تواند از روش هایی مانند عدم ارائه خدمات به شرکت های هواپیمایی ایرانی و ونزوئلایی استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها