کارشناس ارشد مرکز کارنگی نوشت؛

مشکلات داخلی بزرگترین تهدید برای آمریکا

مشکلات داخلی بزرگترین تهدید برای آمریکا

یک کارشناس آمریکایی در مطلبی می نویسد به دلیل موقعیت جغرافیایی آمریکا، هیچ کشوری نمی تواند از طریق نظامی آن را تهدید کند و بزرگترین تهدید برای این کشور مشکلات داخلی است.

گزارش گروه بین المللی تیترکوتاه از آرون دیوید مایلر کارشناس ارشد مرکز کارنگی: در یاداشتی به اهمیت جایگاه جغرافیایی آمریکا در تامین امنیت آن می پردازد و می نویسد که حضور من در وزارت خارجه چندین دولت آمریکا و تجربه رویدادهای دهه گذشته، به پی بردن به اهمیت محل قرار گرفتن کشورها در جهان کمک زیادی کرده است. آمریکا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد از امنیت خوبی برخوردار است. به این خاطر باید گفت که بدون اغراق، همیشه شدیدترین تهدیدها برای آمریکا خارجی نبوده، بلکه داخلی بوده است. جنگ داخلی خونینی که به قیمت جان یک میلیون نفر تمام شد، مشکل حل نشده نژادی در آمریکا نمونه هایی از این تهدیدات است.

به استثنای چند مورد در اواخر قرن هجدهم، زمانی که جمهوری جوان آمریکا سه قدرت امپراتوری بزرگ را در حیاط خلوت خود داشت، و در سال 1814زمانی که بریتانیا قسمت اعظم واشنگتن را سوزاند، ایالات متحده با هیچ تهدید وجودی ناشی از تهاجم یا اشغال خارجی مواجه نشده است.

متأسفانه، اخیراً، ناکارآمدی داخلی خود آمریکا باعث خوشحالی دشمنان و نگران کردن متحدان و دوستانش شده است. تمرکز دولت بایدن بر سیاست خارجی، نیاز به نگاه به درون و ترمیم برخی از مشکلات ما بدون عقب نشینی به سمت سیاست های انزواگرایانه که اهمیت نقش آمریکا در جهان را تضعیف می کند را پررنگ کرده است.

آبراهام لینکلن رئیس جمهور آمریکا در سال 1838 گفت: آیا باید انتظار داشته باشیم که غول نظامی ماوراء اقیانوس اطلس پا به اقیانوس بگذارد و ما را با ضربه ای در هم بکوبد؟ هرگز، اگر همه گنجینه های زمین در اختیار ارتش های اروپا، آسیا و آفریقا قرار بگیرد نمی تواند تهدیدی برای ما باشد.

در این صورت در چه نقطه ای باید رویکرد خطر را انتظار داشت؟ من جواب می‌دهم که این تهدید نمی تواند از خارج بیاید.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها