گزارش اندیشکده آمریکایی؛

توصیه‌های اندیشکده آمریکایی برای تحریم ایران

توصیه‌های اندیشکده آمریکایی برای تحریم ایران

اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی در مطلبی اقدام به انتشار توصیه هایی به کاخ سفید برای تحریم و مقابله با ایران کرده است.

گزارش گروه بین المللی تیتر کوتاه ازاندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها: در مطلبی مفصل به بررسی تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه کشورهای مختلف می پردازد که پیشنهادهای این مجموعه به دولت آمریکا درباره ایران در ادامه آماده است.

۱- بازگرداندن فوری تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران: قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که توافق هسته‌ای 2015 را اجرا می‌کند، به اعضای برجام اجازه می‌دهد تا پس از ارائه اخطار درباره «عدم اجرای قابل‌توجه ایران به تعهدات ذیل برجام» که شامل توافق هسته‌ای می شود، همه تحریم‌های سازمان ملل را برگردانند. ایران از ماه می 2019 به تعهدات خود پایبند نبوده است. چین و روسیه نمی توانند از وتوی خود برای جلوگیری از بازگشت این تحریم ها استفاده کنند. این مساله فشار تحریم‌های بین‌المللی بر ایران را می تواند از سر بگیرد و مانع از رفع تحریم‌ها می‌شود تا تامین مالی برای فعالیت های خارجی ایران را محدود کند. 

۲- تعیین هماهنگ کننده جدید کاخ سفید برای اجرای تحریم های ایران: دولت باید یک مقام ارشد در حد معاون رئیس جمهور یا بالاتر را برای هماهنگی کلیه فعالیت های تحریم های ایران منصوب کند. هماهنگ‌کننده جدید باید از نزدیک با نماینده ویژه ایران برای توسعه استراتژی تحریم‌ها همکاری کند و اطمینان حاصل کند که اجرای تحریم‌های ایران از جمله تحریم‌های مصوب کنگره و تحریم‌های نفتی و پتروشیمی انجام می‌شود. هماهنگ کننده همچنین باید برای مهار شبکه های فرار از تحریم ایران که روسیه می تواند از آنها استفاده کند، تلاش کند. اگر دولت این هماهنگ کننده جدید را منصوب نکند، کنگره می تواند ایجاد آن را اجباری کند.

۳- اجرای 230 توصیه بنیاد دفاع از دموکراسی ها برای سیاست جدید ایران: در ژانویه، بنیاد دفاع از دموکراسی ها  یک گزارش با عنوان «استراتژی برای سیاست جامع جدید ایالات متحده در مورد ایران» منتشر کرد تا به دولت کمک کند طرح جایگزینی برای مقابله با تهدیدات ایران ترسیم کند. تحریم زنجیره تامین برنامه موشک های بالستیک ایران و حمایت از مردم ایران از طریق تحریم ها و مسدود کردن دارایی های مقامات ارشد ایرانی از جمله موارد اشاره شده در این گزارش بود. این طرح بر اساس سیاست های رونالد ریگان برای بازدارندگی و تحقیر اتحاد جماهیر شوروی، نگارش شده است. این استراتژی حاوی توصیه‌هایی برای سازمان‌های دولتی بزرگ ایالات متحده است و تمام عناصر قدرت آمریکا را برای مقابله با تهدید فزاینده ایران یکپارچه می‌کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها