گزارش اندیشکده آمریکایی؛

خبرهای خوب کمی برای آمریکا وجود دارد

به گزارش یک اندیشکده آمریکایی، به غیر از پیمان دفاعی سه جانبه و تلاش برای بهبود روابط ژاپن و کره جنوبی، دولت آمریکا عملات موفقیت قابل ذکری در سیاست خارجه طی یک ماه گذشته نداشته است.

خبرهای خوب کمی برای آمریکا وجود دارد

گزارش گروه بین المللی تیتر کوتاه از اندیشکده دفاع از دموکراسی ها، بایدن میزبان همتایان استرالیایی و بریتانیایی خود بود تا گام های بعدی در پیمان دفاعی سه جانبه بود که از این طریق به دنبال تقویت بازدارندگی پکن است. در همین حال، ژاپن و کره جنوبی برای بهبود روابط شان تلاش می کنند که این یک موهبت برای تلاش های ایالات متحده در مقابله با تهدیدات چین و کره شمالی است. کاخ سفید همچنین گزارش استراتژی ملی خود را منتشر کرد که اولویت های امنیت سایبری ایالات متحده را مشخص می کند.

با این حال، خبرهای خوب همین جا به پایان می رسد. اگرچه آمریکا با متحدان خود برای کمک به اوکراین به منظور آماده شدن برای یک ضد حمله بهاری کار می کند، اما دولت همچنان به عدم اعطای سلاح های کلیدی به کیف ادامه می دهد. کاخ سفید همچنین از کاهش سقف قیمتی تحمیل شده توسط گروه جی 7 بر صادرات نفت روسیه امتناع می ورزد و توانایی آن در کاهش درآمد کرملین را خنثی می کند. علاوه بر این، بودجه دفاعی پیشنهادی رئیس‌جمهور، پس از تنظیم تورم، ارتش ایالات متحده را با منابع ثابت یا حتی رو به کاهش روبرو می کند و در عین حال نمی‌تواند اولویت‌های اصلی شناسایی‌شده توسط فرماندهی حوزه هند و اقیانوسیه را تامین کند.

در همین حال، بایدن به مبارزه برای اثبات رهبری خود در خاورمیانه ادامه می دهد. اما پکن برای عادی سازی روابط بین ایران و عربستان سعودی، میانجیگری کرد. تهران روز به روز به توانایی تسلیحات هسته‌ای نزدیک‌تر می‌شود، اما ظاهراً کاخ سفید فاقد استراتژی برای توقف آن است. بایدن با صدور بیانیه ای به مناسبت عید نوروز همبستگی خود را با معترضان ایرانی اعلام کرد، اما او هنوز تحریم های حقوق بشری را علیه مقامات بلندپایه ایران صادر نکرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همچنین به عادی سازی میان اعراب با بشار اسد رئیس جمهور سوریه چراغ سبز نشان می دهد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها