بستر کنترل تورم فراهم شد / ثبات اقتصادی پاشنه آشیل معیشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر نقش ثبات ارزی در کنترل تورم افزود: بانک مرکزی تا کنون توفیقات بسیار خوبی داشته و قطعاً این توفیقات ادامه خواهد داشت.

بستر کنترل تورم فراهم شد / ثبات اقتصادی پاشنه آشیل معیشت

تورم افزایش پایدار و مداوم قیمت‌ها در اقتصاد است که منجر به از دست دادن ارزش پول ملی می‌شود. این پدیده معمولاً ناشی از افزایش عرضه پول، افزایش تقاضا، یا عوامل اقتصادی دیگر است. کاهش قدرت خرید و افزایش هزینه‌ها از جمله تاثیرات مخرب تورم بر اقتصاد و زندگی افراد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبات اقتصادی موجود را زمینه‌ساز کنترل تورم عنوان کرد.

سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه در حاشیه جلسه هفتگی هیئت دولت درباره ثبات فضای کلان اقتصادی کشور به‌ویژه تثبیت نرخ ارز اظهار کرد: ثبات در اقتصاد بستر مهار تورم را فراهم نموده و قدرت تصمیم‌گیری مردم را در حوزه اقتصاد افزایش داده است.

وی با تأکید بر نقش ثبات ارزی در کنترل تورم افزود: بانک مرکزی تا کنون توفیقات بسیار خوبی داشته و قطعاً این توفیقات ادامه خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: پس از رکود اقتصادی در دهه ۹۰، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رشد اقتصادی مثبت داشتیم و رشد اقتصادی در فصل بهار ۱۴۰۲ نیز به بالای ۷ درصد رسیده و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

به گفته مرتضوی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، میانگین نرخ بیکاری که بیش از ۱۱ درصد بود، اکنون به دامنه ۷ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط بدیهی است که ایجاد فرصت‌های شغلی، منافع راهبردی برای کشور در پی خواهد داشت و جوانانی که مشغول به کار می‌شوند، علاوه بر اینکه درآمد و بیمه آن‌ها تأمین خواهد بود، به عناصر مولد و پیشران در نظام تولید هم تبدیل خواهند شد.

منبع: ایبنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر