آخرین جزئیات از بیمه تکمیلی بازنشستگان کرمانشاه

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۴۶ هزار و ۹۰۳ نفر بازنشسته تامین اجتماعی دارد.

آخرین جزئیات از بیمه تکمیلی بازنشستگان کرمانشاه

استان کرمانشاه یکی از استان‌های غربی ایران است و مرکز آن شهر کرمانشاه است. این استان از شرق به استان همدان، از جنوب به استان لرستان، از شمال به استان کردستان و از غرب به عراق منطقه کردستان مرز دارد. کرمانشاه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و دارای مناظر طبیعی زیبا، از جمله کوه‌ها و دره‌ها، می‌باشد.

استاندار کرمانشاه از پیگیری دغدغه‌های بازنشستگان استان در جلسات ملی خبر داد و گفت: مهمترین نیاز استان درباره جامعه بازنشستگی، ابتدا در حوزه فرهنگی است که ضرورت دارد با یک فرهنگ سازی مستمر و چشمگیر، منزلت و جایگاه بازنشستگان و بزرگان خانواده در استان ارتقا پیدا کند به طوری که رفع نیازها و دغدغه‌های آنان یک وظیفه قطعی و مهم باشد.

 «محمدطیب صحرایی» در دیدار مدیر صندوق بازنشستگی کشوری و مسئول کانون های بازنشستگی ادارات استان در استانداری، از بازنشستگان به عنوان صاحبان تجربه و افراد تاثیرگذار در روند پیشرفت و بالندگی جامعه نام برد و بر فرهنگ سازی به منظور بالاتر بردن شان و جایگاه این قشر و شناخت بیشتر ظرفیت های بالقوه آنان در جامعه تاکید کرد.

وی بیان کرد: همه افراد اعم از مسئول و غیر مسئول باید تلاش کنند تا یک کار عمیق و فرهنگ سازی در خصوص معرفی جایگاه ارزشمند و ظرفیت های بازنشستگان به عنوان یک "ذخیره ارزشمند" در جامعه صورت گیرد و در این راستا ضرورت دارد که تجارب این افراد بیش از پیش به نسل جوان منتقل شود.

استاندار کرمانشاه وی با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه و دیگر شهرداری های استان موظف به همکاری در فرهنگ سازی با تبلیغات محیطی هستند، ادامه داد: در جامعه نیاز داریم که نوجوانان و جوانان از تجربه و ظرفیت بازنشستگان برای کمک به رشد و شکوفایی جامعه بیش از پیش استفاده کنند زیرا این عزیزان ستون و ریشه خانواده ها هستند.

صحرایی تاکید کرد: همگی باید به افراد بزرگتر و پیشکسوت در جامعه احترام بگذاریم و به همین منظور از شهرداری کرمانشاه می خواهیم که تابلوهای ارج گزاری به جایگاه و منزلت افراد پیشکسوت و بازنشسته را در فضای عمومی، پارک ها و میادین نصب کند.

وی پیشنهاد برنامه ریزی برای برگزاری جشن عمومی دستبوسی پدر و مادر را مطرح کرد و گفت: این جشن به منظور احترام و ارتقای بیش از پیش منزلت پدران و مادران و بزرگترهای خانواده برگزار خواهد شد زیرا هر چه به سمت منزلت شناسی و احترام به پدر و مادر و بنیان خانواده حرکت کنیم، جامعه سعادتمند و موفقی خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه از برگزاری جلسه با معاون اجرایی رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حتماً در این دیدار موضوعات و مطالبات بازنشستگان عزیز استان از جمله موضوع همسان سازی حقوق را مطرح می کنم و همچنین در نشست معاون اول رئیس جمهور با استانداران نیز که به صورت دوره ای برگزار می شود، دغدغه های بازنشستگان را مطرح خواهم کرد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به پیگیری های مستمر صورت گرفته برای ساماندهی معتادین متجاهر، با بیان اینکه اعتبارات خوبی به همین منظور به استان اختصاص یافته از اقدامات راهبردی و مهم برای ساماندهی این افراد خبر داد و گفت: ساماندهی معتادین متجاهر در سه فاز جمع آوری، توانمندسازی و هماهنگی با صندوق کارآفرینی امید به منظور پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افراد دارای گواهی و مهارت انجام می شود و این برنامه ها طبق اقدامات انجام شده بزودی شروع خواهد شد.

صحرایی همچنین به اجرای طرح راه آهن تا اسلام آباد غرب و پیشبرد طرح منطقه آزاد قصرشیرین پرداخت و گفت: این برنامه ها و اقدامات نوید بخش آینده ای درخشان برای استان است.

در این دیدار مهمترین مشکلات و دغدغه های بازنشستگان استان از جمله همسان سازی حقوق، پرداخت مزایا، بهبود بیمه های درمانی، فرهنگ سازی درباره جایگاه پیشکسوتان و بزرگان خانواده و... مطرح و مقرر شد در دیدار مقامات ملی هم پیگیری شود.

در ادامه مدیر صندوق بازنشستگی و مسئولان کانون های بازنشستگی ادارات استان نیز به بیان دیدگاه ها، نظرات و مسائل خود در خصوص مهمترین موضوعات استان پرداختند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۴۶ هزار و ۹۰۳ نفر بازنشسته تامین اجتماعی دارد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر