بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو بیمه سلامت

رضا تحویلیان گفت: هوشمندسازی خدمات بیمه سلامت، خرید خدمات راهبردی و نحوه بهتر ارایه خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان از دیگر محورهای مهم نوزدهمین اجلاس مدیران بیمه سلامت است.

بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو بیمه سلامت

بیمه سلامت از جمله خدماتی است که از جانب دولت در اختیار عموم قرار می‌گیرد، این بیمه به افراد و خانواده‌ها امکان دسترسی به خدمات درمانی را فراهم می‌کند. برخلاف بسیاری از کشورها، بیمه سلامت در ایران تقریباً اجباری برای همه شهروندان و اقشار اجتماعی است و از طریق کسر مستقیم مبالغی از درآمد افراد به صورت خودکار برداشت می‌شود.

نوزدهمین اجلاس مدیران بیمه سلامت کشور از امروز چهارشنبه به مدت ۲ روز و با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی بیمه سلامت در سال جاری و آینده با حضور مدیران ارشد این سازمان و مسوولان استانی در کرمانشاه آغاز شد.

بیمه سلامت در ایران یک نظام بیمه اجتماعی است که تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی ایران ارائه می‌شود. این بیمه به افراد و خانواده‌ها امکان دسترسی به خدمات درمانی را فراهم می‌کند. برخلاف بسیاری از کشورها، بیمه سلامت در ایران تقریباً اجباری برای همه شهروندان و اقشار اجتماعی است و از طریق کسر مستقیم مبالغی از درآمد افراد به صورت خودکار برداشت می‌شود.

 در افتتاحیه این اجلاس که «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه نیز حضور یافت، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در سخنانی با بیان اینکه بررسی چالش‌های پیش روی نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمه سلامت از جمله موضوع های مهم این اجلاس است، گفت: قرار است در این خصوص با حضور کارشناسان تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود.

«رضا تحویلیان» افزود: هوشمندسازی خدمات بیمه سلامت، خرید خدمات راهبردی و نحوه بهتر ارایه خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان از دیگر محورهای مهم این اجلاس است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: ۵۸ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در قالب صندوق‌های مختلف روستایی سلامت و سایر اقشار زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

تحویلیان افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مردم استان نیز به صورت رایگان توسط بیمه سلامت زیرپوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند و خدمات درمانی برای دهک اول تا سوم به صورت کاملا رایگان است.

وی اضافه کرد: این امکان برای مردم استان کرمانشاه فراهم شده تا خدمات رایگان را از مراکز دولتی که دارای پیشرفته‌ترین امکانات نیز می‌باشند، دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بیمه سلامت در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱، ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه درمانی مردم را به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت کرده است گفت: آرزوی من این است بیمه سلامت برای حفظ سلامت مردم پول هزینه کند نه برای درمان.

تحویلیان در ادامه با اشاره به نشان‌دار شدن ۲۸هزار و ۴۱۶ بیمار خاص در استان کرمانشاه تصریح کرد: به نظر من دولت سیزدهم برای بیمه سلامت شاهکار کرده است که نمونه‌ای از آن می‌تواند رسیدن بیماران خاص استان از پنج مورد به ۱۰۷ مورد باشد شاید بیماری نباشد که بسته رایگان خدمات رسانی برای وی لحاظ نشده باشد.

وی از راه اندازی نسخه الکترونیک به عنوان یکی از توانمندی های کشورمان یاد کرد و گفت: نسخه الکترونیک تنها در چندکشور پیشرفته جهان رایج است که این امکان را فراهم می کند که خدمات به صورت هدفمند به بیمه شده برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه درخصوص نظام ارجاع نیز اضافه کرد: نظام ارجاع می‌تواند یک راهنما برای مردم در هنگام بیمار شدن باشد.

تحویلیان با تاکید براینکه تمام این خدمات توسط ۱۳۷ نفربه صورت شبانه روزی انجام می‌شود به مشکلات بیمه سلامت در استان کرمانشاه پرداخت و یادآور شد: کرمانشاه ۱۴ شهرستان دارد که از این تعداد ۶ شهرستان فاقد اداره بیمه سلامت می باشد و ساختمان چهار شهرستان دیگر نیز استیجاری است که اگر استانداری تامین زمین آن را به عهده بگیرد یقینا مدیر عامل بیمه سلامت کشور هزینه تامین آن را به عهده خواهدگرفت.

وی همچنین به ظرفیت های فراوان استان کرمانشاه در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: احداث صنایع تبدیلی و کارخانجات مواد غذایی و دارویی فرصت‌های زیادی را برای توسعه استان در اختیار ما قرار می‌دهد و انتظار می رود مسوولان استان در این راستا تلاش نمایند.

در این اجلاس همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت استان از خانواده های این ایثارگران عرصه بهداشت و درمان قدردانی شد.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر