کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با تیتر کوتاه مطرح کرد

احتمال افزایش مجدد نرخ دلار

کامران صداقت گفت: احتمال اینکه دلار تا رقم ۵۸ هزار تومان نیز برسد وجود دارد، پس بهتر است که برای مدیریت بازار ارز چاره‌ای اندیشیده شود.

احتمال افزایش مجدد نرخ دلار

بازار ارز مدتی بود که التهاب چندانی نداشت و تقریبا قیمت ها در یک ثبات نسبی به سر می برد، اما اتفاقات بین المللی اخیر سبب شد تا دوباره نرخ دلار در بازار ارز با افزایش مواجه شود. برای بررسی قیمت دلار در روزهای پیش رو با یک کارشناس بازار های مالی به گفت و گو پرداختیم.

کامران صداقت در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: روز گذشته شاهد تغییر ۲ درصدی قیمت دلار نسبت به ۳ روز قبل در بازار آزاد بودیم که بی‌شک متأثر از نبرد حماس با رژیم صهیونیستی است. با چنین وضعی می‌توان پیش‌بینی کرد، مقصد بعدی دلار ۵۷-۵۸ هزار تومان خواهد بود و بعد از آن به‌آرامی در مقاطع ۵۲ هزار تومان متوقف می‌شود. باید گفت تنها راه مدیریت نرخ آزادسازی است، باید قیمت‌ها تک‌نرخی شود. نرخ‌گذاری دولت در واقع نوعی انقباض قیمتی است که باید به انبساط تبدیل شود. بازار مبادله‌ای هم‌سودی جزر افزایش هزینه‌های عمومی دولت نداشت.

photo_5843687114179460786_x

 وی ادامه داد: دراین‌بین احتمال اینکه دلار تا رقم ۵۸ هزار تومان نیز برسد وجود دارد، پس بهتر است که برای مدیریت بازار ارز چاره‌ای اندیشیده شود.

 صداقت در پایان گفت: از طرف در دیگر بازار مالی؛ یعنی بورس اوراق بهادار ریزش قابل‌توجهی را شاهد بودیم، زمانی که بحران‌های سیاسی و اجتماعی رخ می‌دهد چنین ریزش و تکانه‌های طبیعی است. بورس آن کشور که شاهد تحولات سیاسی و اجتماعی هستند ریزش خواهند داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشورهای اسرائیل، فلسطین و دیگر کشورهای منطقه هم با ریزش همراه بودند؛ بنابراین ریزش بورس ناشی از اخبار جنگ است. البته که فعلاً عوامل خارجی خاصی برای بازار سرمایه وجود ندارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر