عملکرد شرکت‌های بیمه زیر ذره‌بین

عملکرد شرکت‌های بیمه در استان همدان زیر ذره‌بین قرار گرفت معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از ۲۱ شرکت بیمه در استان همدان با عناوین مختلف در حال فعالیت هستند که به منظور افزایش رضایتمندی مردم و ارائه خدمات بهتر برای این شرکت ها تا پایان سال کارنامه عملکرد و ارزیابی در نظر گرفته شده است.

عملکرد شرکت‌های بیمه زیر ذره‌بین

سید مجتبی حسینی در جمع مدیران و معاونان دفاتر سرپرستی شرکت‌های بیمه در استان، گفت: فلسفه ارزیابی 21 شرکت بیمه‌ای فعال در استان همدان به این جهت است که افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند انتظارات و خدمات‌دهی به مردم را به نحو مطلوب انجام دهند شناسایی و سلب مسئولیت شوند.

وی افزود: در این کارنامه مؤلفه‌هایی از جمله همکاری شرکت‌های بیمه با استانداری و اداره کل اقتصاد و دارایی، ضریب نفوذ، رضایتمندی و پاسخ‌دهی به مردم، پرداخت به موقع خسارت، میزان سرمایه‌گذاری و... در نظر گرفته شده است که در هر بخش باتوجه به عملکرد هر شرکت بیمه امتیازی را دریافت می‌کند که در نهایت با جمع‌بندی امتیازات مطلوبیت کلی عملکرد آن شرکت مشخص و سنجیده می شود.

معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: مردم شایسته دریافت خدمات بهتر و بیشتری از شرکت‌های بیمه هستند بر همین اساس زمانی که شرایط برای ارائه خدمات وجود دارد نباید شاهد برخی سنگ‌اندازی ها باشیم از طرفی این آمادگی در استان وجود دارد تا پیگیر هر آنچه باشد که بتواند به بهبود وضعیت شرکت‌های بیمه در همدان کمک کند اما نتیجه این حمایت را بین مردم باید شاهد باشیم و این مهم از میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این شرکت‌ها محرز خواهد شد.

حسینی به نقش سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بیمه می‌توانند بااستفاده از منابع در اختیار خود اقدام به سرمایه‌گذاری در استان همدان کنند چرا که انتظار ما این است وقتی شرکت‌های بیمه منابع را از استان جمع‌آوری می‌کنند حداقل بخشی از آن را در همین استان سرمایه‌گذاری و هزینه کنند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است ضریب نفوذ صنعت بیمه به هفت درصد برسد تا از این طریق بتوان فضای امنی برای کسب وکار ایجاد کرد، افزود: صنعت بیمه یکی از ارکان اصلی تحقق این هدف است.

معاون اقتصادی استاندار همدان خواستار ایجاد تنوع بیشتر در خدمات بیمه‌ای شرکت‌های بیمه در استان همدان شد و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌های زیرساختی نظیر کشاورزی و امنیت غذایی، زنجیره ترانزیتی، انرژی و افزایش ارزش افزوده صنایع از دیگر محورهای مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در استان همدان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه به کسب‌و‌کار‌ها در راستای کاهش ریسک و حفاظت از کارکنانشان نقش موثری دارند، اما دانش بیمه‌ای در بین افراد پایین است، اذعان داشت: لازم است شرکت‌های بیمه از هر فرصتی استفاده کرده و تریبونی برای معرفی خدمات و چرایی اصل بیمه به منظور پوشش دهی و جبران خسارات استفاده کنند.

وی در پایان به بازار رقابتی شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه بر محور بازار رقابتی است بر همین اساس مردم شرکتی را انتخاب می کنند که در ابعاد مختلف از نحوه برخورد تا پرداخت به موقع خسارت بتواند رضایتمندی آن ها را جلب کند.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر