خبر خوش خاندوزی برای بورس بازان

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز در بازار سرمایه با رشد تقریباً ضعیفی همراه شد و به محدوده ۲.۱ میلیون واحدی رسید.

خبر خوش خاندوزی برای بورس بازان

در طول هفته‌های گذشته بازارساز با حمایت از نمادهای شاخص ساز از افت بیشتر شاخص جلوگیری کرد؛ اما نمادهای کوچک و ضعیف بازار با افت‌های شدیدی همراه شدند و هنوز تعداد زیادی از آنها نتوانسته‌اند با رشدهای اخیر بازار افت‌های مردادماه را جبران کنند.

 ارزش معاملات امروز به رقم ۶ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار نیز در محدوده‌های نزدیکی به ۷ هزار و ۳۶۰ همتی ایستاده بود نمادهای تأثیرگذار مثبت روز جاری نمادهای  فملی  پارسیان تاپیکو و نماد شپدیس بود.

 در مورد خبرهای امروز باید این طور گفت که باتوجه‌به ظرفیت جذب نشده خودروسازان برای ۳ درصد باقیمانده (افراد متقاضیان مرحله دوم) که خودرویی به آنها تخصیص داده نشده، ضمن حفظ اولویت امکان انتخاب خودروی جدید از امروز ۷ شهریورماه فراهم شده است.

همچنین گروسی اعلام کرده است ایران هیچ سلاح هسته‌ای ندارد! و مکرون نیز گفته که می‌خواهیم به توافق هسته‌ای با ایران بازگردیم. این دو خبری است که موردتوجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته بود؛ اما خبر دیگر این که رئیس‌جمهور امروز در نشست خبری حضور یافت و در مورد حفظ ارزش پول ملی صحبت کرد و اعلام کرد اولویت ما حفظ ارزش پول ملی است و ارزش پول ملی باید روزبه‌روز افزایش پیدا کند. تمام تلاش دولت این است که  ارزش پول ملی  روزبه‌روز افزایش یابد. ثبات در بازار و ثبات در قیمت‌ها دستور کار جدی دولت است که کنایه اهالی بازار به ثبات در بازار سرمایه در فضای مجازی جالب‌توجه بود.

 می‌توان گفت که بازار امروز نسبت به یکی دو روز گذشته از شور و حال خرید افتاده است و شاید دلیل آن توجه بازار به صحبت‌های رئیس‌جمهور در نشست خبری بود.

 خاندوزی نیز در مورد خبر خوشی که برای اهالی بازار داشته اعلام کرده که قیمت خوراک پتروشیمی‌ها به همان فرمول سابق برگشت با رعایت سقف قیمت، سقف قیمت هم ملاک نرخ صادراتی گاز ایران است و روز گذشته، وزیر اقتصاد از تعیین نرخ خوراک بر اساس فرمول تا پایان برنامه هفتم خبر داد.

 منوچهر میرزایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان  بورس  در خصوص جزئیات تخلف کارگزاران متخلف در حوزه معاملات ابزارهای مشتقه این طور گفت که در حوزه معاملات ابزارهای مشتقه، بازرسی‌های میدانی اخیر حاکی از عدم رعایت مقررات ناظر بر معاملات اوراق اختیار معامله توسط برخی از شرکت‌های کارگزاری بود که در این ارتباط بلافاصله برای کارگزاری‌های مربوطه پرونده‌های انضباطی تشکیل و به مرجع رسیدگی به تخلفات ارسال گردید.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران

 شاخص کل  بورس تهران  در جریان معاملات امروز در بازار سرمایه با رشد تقریباً ضعیفی همراه شد و به محدوده ۲.۱ میلیون واحدی رسید و بازار نسبت به این محدوده واکنش منفی را از خودش نشان داد. البته ممکن بازار با توجه با زمان صحبت‌های رئیس‌جمهور معاملات خود را متوقف کرده باشد. همچنین فردا چهارشنبه  عرضه اولیه  نماد تکاردان نیز وجود دارد و از طرفی نیز رسیدن به محدوده میانگین ۵۵ روزه از منظر تکنیکالی می‌توانست از دلایل منطقی و غیرمنطقی معاملات ضعیف بازار امروز بوده باشد.

اما به‌هرحال در جریان معاملات امروز شاخص کل توانست از پس میانگین ۵۵ روزه که به‌عنوان سطح مقاومتی مهمی شناخته می‌شد عبور کند. اما این تغییری در بازدهی سه سال گذشت شاخص ایجاد نمی‌کند بازدهی که صفر بوده است.

 شاخص هم وزن که تا چندی پیش جلوتر از شاخص کل حرکت می‌کرد و اوضاع به‌مراتب بهتری از شاخص داشت حالا درگیر مقاومت ۵۵ روزه خود شده است و  شاخص هم وزن  نتوانست از اعداد و ارقام مقاومتی این مقاومت عبور کند.

پیش-بینی-بورس-۱

پیش-بینی-بورس-2

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    فرمایشی بودن بورس دیگه بر هر کودکی محرز ومشخص است

  • عاطفه اکبرپور

    اونایی که از سال ۹۹ تو این خراب شده هستند بیچاره شدن خبر خوب برای خودت. دیگه هیچ کس به این خرابشده اطمینان نمیکنه. خوبه خودتون بخرین

  • ناشناس

    دزدان کثیف

  • عبدالله عبدی

    نویسنده اینمطلب را با غرض و منظور خاصی نوشته.مزدوری شغل خوبی نیست

  • ناشناس

    خبر خوب میاد بورس منفی تر میشه حالا فردا به بینید چون‌بورس ما به هیچی ربطی نداره فقط به بر نامه ایی که رباط و الگوریتم میده به بورس ربط داره از اسمون سنگ بباره از اسمون پول بباره بورس تا اخر شهریور همینه چون به رباط دستور ریزش داده شده به هیچ کسی و هیچ خبری هم جواب گو نیست چون رباط و بر نامه ریزی شده از قبل است این حرفها نیست تمام‌

  • ناشناس

    افراد صالح طی چند سال قبل احتمال زیاد منحرف بودند چون معصوم نبودند و مردم را سوق دادند به بورس به عنوان سرمایه گذاری حلال و خوب و نفرستادند دلال دلار و طلا که سود کنند و ۹۵ درصد و بیشتر نمادها در قیمت سال ۹۹ هستند و از تورم عقب افتاده اند هر چند ممکنه تصور کنند با این کار نقدینگی را جمع کردند و سوزاندند یا فرستادند خارج برای کمک به برخی افراد به اسم مبارزه با دشمن و نابودی ان در بیست سال بعد و کار خوبی کردند ولی میشد با این نقدینگی برای شرایط خشکسالی و کشور صنعتی شدن و مبارزه با چین و انگلیس و روس و....استفاده کرد که نکردند و نمیدانند نقدینگی مردم را چه کنند و انگار بیسواد و از سر کوچه مدیر ولایی را انتخاب کرده اند که بچاپد که اشتباه و انحراف از انقلاب و اسلامه این کار

  • میرزاگل

    جناب دوزنده محترم لطفا سود سهام عدالت را واریز کنید چهل پنجاه میلیون گرسنه منتظر هستند

  • غفور

    آقای رئیس لطفا سود سهام عدالت را واریز کنید ما مثل شما نیستیم ما محتآج پول نان شب خود هستیم گرفتار هستیم

  • ناشناس

    میگیدبمب اتم نداریم وباکشورهای منطقه درتامل خوبی قرارمیگیریدوامروزفرداست برجام امضاشودوتحریمهابرداشته شودکه ناگهان ازشهرهای موشکی وموشکهای قاره پیمای روسی منسوخ شده رونمایی میکنندوتمام برجام ودیگرتعاملات ازبین میرودوبازچندین تحربم جدیداضافه میشود!! بله اقای خاندوزی تاافرادی که ازتحریمهاسودهای چندصدمیلیارد دلاری میبرندهستندنه تنهاتحریمهاباقی است بلکه هرروزبیشترمیشود!! شمابرویدفشم وکاخ بزرگی که ساختندوببینیدکه چندهزارمیلیاردتومن پول ساخت ان است که محمدرضاشاه همه کاخهایش میشودحیاط ان!!! وببینیدمتعلق به چه کسی است؟؟واگرشهرهای موشکی کاربردداشت طالبان نمیگفت چندساعته تهران رامیگیریم واصلاح میکنیم والهام خانم نمیگفت سرتون ولهه میکنم وازراننده های ایرانی باج بگیردوراه راببندد!! تازمانیکه دشمنان ایران وایرانی داخل ایران فعال وقدرتمندهستندنه بورس داریم ونه شرکتهای بزرگ وسودده ونه سرمایه گذاری خارجی ونه امنیت برای جوانان ونه برداشتن تحریمها وبی ارزشترین پول دنیاهم مال ماست!! بقول امام حسین اگردین نداریدلااقل ازاده باشیدوبجای این حرفهای خنده دارواقعیت رابگوئید!!

  • محمد

    واقعا ارزش پول ملی این پول که از پایین جدول اوله

  • ناشناس

    تو رو خدا اینقدر دروغ نگید بورس از من سیصد میلیون تومان دزدی کرد

  • ناشناس

    پول منو به سال ۹۹ بر گردونید

  • Man

    اگرارزش‌پول‌ملی‌‌به جایگاه خود برسد..گرانی‌ها برداشته میشود..و بهترین کشور دنیا شناخته خواهیم شد..چون مملکت ایران ازنظرامنیت و سرمایه ومردم ودین ومذهب وووووویکی ازبهتیرین کشورهاست.. فقط گرانی‌زندگی راسخت‌کرده.. انشالله آن‌هم‌داره‌حل‌میشه..

    • ناشناس

      آره امنیت که خیلی زیاده دیروز صبح در ماهدشت کرج زنی توسط همسر افغانیش گردنش بریده شده و در خیابان انداخته شده بود ‌مورد وحشت مردم قرار گرفت البته عادی شده برای ملت

  • ناشناس

    شرافتا ایم برس نیسان یک عدد رقم دستوری هست پول ما سال ۹۹خورده شد توسط بورس دستوری هی بگو خبر خوب

  • ناشناس

    اواخر اردیبهشت ماه که مصوبه ی افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها عملی شد ، بورس هر روز و بالای ۱۲۰ هزار قرمز و منفی میشد . اکنون که اون مصوبه لغو گردیده و قاعدتا" باید بورس هر روز بالای ۱۳۰ هزار سبز و مثبت بشه ، متاسفانه سبز و مثبت کم رمق و بی جانی داره و حدود ۱۰ هزار واحد سبز میشه. این نشان میده که دولت رئیسی واقعا" روی حسن روحانی را سفید کردند و جناب رئیسی تو سقوط بورس از حسن روحانی جلوتر هست!!!!!!

  • حسین

    تمامی نداره هم دروغهای شما وهم رسانه ای کردنش این پولها خوردن نداره هم مال مردمو میبرید هم اعصابشو خورد میکنید جمع کنید

  • عبدالباسط معماری

    آفرین درودبرشما

  • فهیم

    این سقوط بورس برای این بود که عده‌ای رانت خوار در کف از ما بخرند و در سقف به ما بفروشند

  • محمد

    تا تولید نباشه تحریمها باشه این حرفا کشکه باز می‌خوان یک عروسک بازی راه بندازن برای رای جم کردن راستی چپی اصولگرا همشون بی‌سوادن فقط عمرمون تباه کردن با وعده وعید

  • ناشناس

    این آدم باعث بدبختی مردم شده خدا لعنتش کنه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر