کارنامه بورس امروز

بازار سهام امروز در حالی به کار خود پایان داد که حجم معاملات خرد همچنان در سطح هفت هزار میلیارد تومان باقی ماند و شاخص کل بورس نیز تنها هزار و ۳۰۴ واحد بالا رفت. کارشناسان عنوان می‌کنند بازار سهام به محرک قوی برای روندسازی نیاز دارد و در حال حاضر هیچ محرکی نتوانسته است تا این حد قدرتمند ظاهر شود.

کارنامه بورس امروز

قیمت دلار به‌عنوان محرک سنتی بازار سهام، مدتی است در حالت ساید قرار گرفته و به این ترتیب قدرت خود را برای ایجاد روند در بورس از دست داده است. در همین حال فعلا محرک‌های دیگری در حوزه اقتصادی و سیاسی وجود ندارند که بتوانند تا این حد قوی عمل کنند و به این ترتیب بازار سهام در بلاتکلیفی و بی‌انگیزگی به سر می‌برد. در چنین شرایطی شاخص کل بورس نیز از روندسازی ناتوان شده و مدتی است رفتار قابل پیش‌بینی نداشته است.

بر همین اساس امروز نیز شاخص کل بورس با رشد خفیفی مواجه بود و تنها هزار و 304 واحد بالا رفت تا به پله دو میلیون و 164 هزار واحد برسد. به این ترتیب شاخص کل امروز تنها 0.06 درصد رشد کرد. شاخص هم‌وزن نیز امروز پنج هزار و 340 واحد بالا رفت تا با رشد 0.73 درصدی به پله 737 هزار و 999 واحدی رسید.

شاخص‌های آزاد شناور و بازار دوم به ترتیب 0.08 درصد و 0.23 درصد بالا رفتند و شاخص بازار اول هم 0.09 درصد پایین رفت. امروز شاخص کل فرابورس هم امروز 250 واحد بالا رفت و به پله 27 هزار و 814 واحد رسید.

نمادهای موثر

امروز نمادهای فولاد، نوری، وبملت و خودرو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شپنا، حکشتی و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال شهر، وبملت، خگستر، خودرو، خساپا، وتجارت و ولغدر پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در آن سوی بازار در فرابورس هم نمادهای وسپهر، خاور، آریا، صبا، شرانل، زاگرس و وهور بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند و عالیس، فرود، زفجر، دی، خاور، کرمان و گدنا نیز پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات

امروز بازار سهام در مجموع بورس و فرابورس شاهد معاملاتی به ارزش 298 هزار و 871 میلیارد تومان بود. از این میزان اما تنها هفت هزار و 567 میلیارد تومان سهم معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم بود.

امروز همچنین حجم معاملات نیز کماکان پایین بود و در سطح 11 میلیارد و 600 میلیون برگه سهم درجا زد.

عملکرد حقیقی‌ها

در پایان معاملات امروز بازار سهام مشخص شد که حقیقی‌ها بیش از 484 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت شاهد ورود 42 میلیارد تومان پول حقیقی بودند. گروه‌های سرمایه‌گذاری، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی بیشترین میزان ورود پول حقیقی را در روز جاری ثبت کردند. این در حالی است که گروه بانکی شاهد خروج 380 میلیارد تومانی پول حقیقی بود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر